اخبار فرش ماشینی

ضرورت حضور همگام دانش‌آموختگان و فعالان اقتصادی در بازار فرش

همزمان با هشتمین نمایشگاه فرش دستباف مشهد، نشست تخصصی دانش‌آموختگان حوزه فرش در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) – منطقه خراسان، رییس اتحادیه صنفی صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی در این نشست گفت: تلفیق علم و تجربه و به کارگیری آن در حوزه‌های تولید و صادرات فرش دستباف، از مهم‌ترین عواملی است که نیاز به آن در شرایط کنونی بازار احساس می‌شود.

هادی مخملی با اشاره به اهمیت حضور دانش‌آموختگان در عرصه بازار عنوان کرد: علم فراگرفته شده توسط دانش‌آموختگان در کنار تجربه فعالان حوزه فرش می‌تواند موجب هم‌افزایی و رشد قابل توجهی در زمینه‌های افزایش تولید، بهبود کیفیت و حفظ و گسترش بازارهای هدف صادراتی شود.

وی ادامه داد: مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها نیز باید علاوه بر تعلیم مفاهیم تئوری، هنرآموزان را از جنبه‌های تخصصی نیز با نحوه ورود و فعالیت در بازار، مشاوره و مدیریت فروش آشنا کنند تا دانش‌آموختگان پس از فارغ‌التحصیل شدن با مشکل ورود به حوزه کار مواجه نشوند.

مخملی ظرفیت خراسان رضوی در تولید فرش دستباف را قابل توجه دانست و گفت: تنوع تولیدات و وجود محصولات عشایری در خراسان رضوی بسیار چشم‌گیر است و این امر، نیاز به حضور دانش‌آموختگان در عرصه فرش را دوچندان می‌کند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی، حوزه فرش را از دانشی‌ترین حوزه‌های تولید عنوان و تصریح کرد: علاوه بر ارتقای سیستم آموزشی و مجاب کردن فعالان و بازرگانان فرش به همکاری با دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان، خود نیز باید با تلاش و ارائه نوآوری و طرح‌های بدیع تواناییشان را به پیشکسوتان ثابت کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مخملی در خصوص اینکه دانش‌آموختگان حتما باید مستقیما وارد بازار شوند یا خیر، اظهار کرد: افرادی که در رشته فرش تحصیل کرده‌اند می‌توانند علاوه بر همکاری با واحدهای تولیدی و ورود مستقیم به بازار، خدمات بازاریابی و مدیریت فروش را به صاحبان واحدهای صنفی ارائه و موجب رونق گرفتن بازار فروش و صادرات شوند.

وی تصریح کرد: متولیان باید مراکز آموزشی را ابتدا در روستاها و هسته‌های اصلی تولید فرش دایر کنند تا علاقه‌مندان و فعالان حوزه فرش به طور علمی نیز با این هنر صنعتی آشنا شوند.
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اصل در وضعیت کنونی بازار، ارائه طرح‌های نو و خلاقانه است و دانش آموختگان باید متناسب با سلیقه و فرهنگ مشتریان اقدام به ارائه طرح‌های بدیع کنند تا بتوانند به موفقیت برسند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×