Categories: مد و پوشاک

طرح‌های مختلف پارچه در کت و شلوار

طرح پارچه در کت و شلوار همچون رنگ، مدل و اندازه‌ آن مهم است. چهار طرح اصلی کت و شلوار؛ ساده، راه‌راه، چهارخانه و شطرنجی می‌باشند که در این قسمت به صورت مختصر به هر یک اشاره خواهد شد.

طرح ساده: این نوع طرح بیشتر در رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای، زغالی و سفید جلوه دارد. با این حال، می‌توان رنگ‌بندی‌های دیگری مثل خاکی، قهوه‌ای، بژ و زرشکی را نیز در بین این طرح پیدا کرد.

این طرح از کت و شلوار برای موقعیت‌های اداری مناسب است و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما می‌شود. هماهنگ کردن این مدل با تمام انواع پیراهن و کراوات کار راحتی است و می‌توانید هر نوع طرحی را برای پوشیدن با آن انتخاب کنید.

 

 

طرح راه‌راه: این طرح نسبت به طرح‌های دیگر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و شامل خطوط عمودی در سر تا سر کت و شلوار است. این نوع طرح از نظر ضخامت و عرض خطوط آن به دو نوع گچی و مدادی تقسیم می‌شود. نوع مدادی آن دارای خطوط نازک با فاصله‌های نزدیک به هم هستند در صورتی که نوع گچی دارای خطوط ضخیم‌تر می‌باشد.

مردانی که از این مدل کت و شلوار استفاده می‌کنند خیلی رسمی‌ و با جذبه به نظر می‌رسند، این مدل را می‌توان در موقعیت‌های رسمی‌ و مصاحبه‌ها استفاده کرد.

 

طرح چهارخانه: این کت‌ها بی‌اغراق شیک‌تر و به روزتر از طرح ساده و راه‌راه هستند. طرح این کت‌ها به شکل چهارضلعی با خط‌های عمودی و افقی می‌باشد.

این مدل کت را در مهمانی‌ها، رویدادهای مذهبی و اجتماعی که رسمیت کمتری دارند می‌توانید استفاده کنید. در مقابل، این طرح از کت و شلوارها برای پوشیدن در محل کار و یا شرکت در یک مصاحبه، رسمیت کافی را ندارند.

با کمی‌مهارت می‌توانید این طرح کت‌ و شلوار را با یک کراوات زیبا سِت کنید. توجه داشته باشید که سایز چهارخانه­های کت و شلوار باید با سایز طرح کروات و رنگ آن متفاوت باشد. هماهنگ کردن این طرح کت و شلوار با کروات و پیراهن شیک می‌تواند خیلی زیبا به نظر برسد.

 

طرح شطرنجی: این مدل، طرحی عالی و مناسب در کنار دیگر کت و شلوارهای شما بوده و می‌تواند یکی از انتخاب‌های فوق‌العاده‌ا‌ی برای پوشیدن در یک رویداد مهم اجتماعی باشد. هم‌چنین؛ از این مدل می‌توانید در قرار ملاقات‌های رسمی، مهمانی‌ها، عروسی‌ها و حتی مراسم تشریفات استفاده کنید.

این طرح نیز همانند طرح چهارخانه از خط‌های عمودی و افقی تهیه شده با این تفاوت که چهارخانه‌های آن یک در میان پر و خالی است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

3 ساعت ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

8 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

10 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

1 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

1 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago