اخبار نساجی

طلا در جهان سقوط کرد در ایران نه

 

طلا در جهان سقوط کرد در ایران نه

کاهش شدید قیمت جهانی طلا در آخرین معاملات هفته گذشته بازهم تاثیر موثری درکاهش قیمت در بازار داخلی نداشت .

در حالی قیمت جهانی طلا پس از مدتها به زیر ۱۷۰۰ دلار کاهش یافت که بررسی قیمتها هرچند روند کاهش را نشان می‌دهد، اما این افت قیمت همسان با کاهش شدید قیمتها در جهان نبوده است .

طلا در چند روز گذشته با کاهش ۴۰ دلاری به ۱۶۷۵ دلار در هر اونس رسید که به گفته فعالان اقتصادی، پایین ترین رقم طی دو ماه گذشته است.

در همین حال قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار داخلی به ۱۲۸ هزار تومان رسید که در مقایسه با کاهش قیمتهای جهانی عدد منطقی به نظر نمی رسد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این در حالی است که قیمت دلار مبادلاتی و آزاد در چند روز گذشته افزون بر ثبات، کاهش قیمتها را تجربه کرده است . با این حال و در نگاه کلی تشدید نگرانی ها نسبت به بدتر شدن وضعیت اقتصادی آمریکا و اروپا موجب کاهش بیش از ۱۰۰ دلاری قیمت طلا طی سه هفته گذشته شده است.

به باور کارشناسان افزایش ارزش دلار و انتشار گزارش مربوط به اشتغال آمریکا علت افت قیمت طلا بوده است. افزایش عرضه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز علت دیگر افت شدید قیمت طلا طی روز گذشته اعلام شده است.این در حالی است که انتظار می‌رود با ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی منطقه یورو و آمریکا روند نزولی قیمت این فلز گرانبها طی روزهای آینده همچنان ادامه پیدا کند. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه برگزار می‌شود و برخی کارشناسان نتیجه این انتخابات را نیز در قیمت طلا موثر می‌دانند.

در همین حال رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت سکه و طلا در کشور کاهش جهانی قیمت آن بود که قیمت سکه با ۲۵۰ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسیده است.

وی با بیا ن اینکه مصرف طلای کشور از ۹۰ تن به ۴۵ تن کاهش یافته است، تصریح کرد : مردم دنبال سود آنی هستند و قبلاً بخشی از خرید طلا به خاطر پس‌انداز و سرمایه‌گذاری بود که این انگیزه اکنون به خرید سکه تبدیل شده، چون زودتر قابل نقد است.

کارشناسان معتقدند اگر کسانی که اطلاعات کافی دارند، وارد خرید بازار سهام شوند و در بورس سرمایه‌گذاری کنند،این امر به سود کشور است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×