Categories: اخبار نساجی

ظرفیت تولید گندله به ۴۲.۵ میلیون تن افزایش می یابد

 

تهران – وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ظرفیت تولید گندله کشور به ۴۲ میلیون و ۵۰۰ تن خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‘مهدی غضنفری’ روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری سرمایه گذاری در تولید کنسانتره و گندله در صنعت فولاد کشور گفت: با تحقق این تفاهمنامه ها افزایش ظرفیت تولید گندله کشور به ۵/۴۲ میلیون تن محقق می شود و تامین خوراک حدود ۱۲ میلیون تن فولاد به روش احیای مستقیم انجام خواهد شد.

وی افزود: با احداث کارخانجات کنسانتره و گندله استان خراسان رضوی ۲۰ میلیون تن به تولید گندله سنگ آهن کشور افزوده خواهد شد.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث این کارخانجات را دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: این طرح ها شش هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و برای ۲۶ هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم به همراه خواهد داشت.

غضنفری سرمایه گذاران این پروژه را سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) با تولید ۴/۲ میلیون تن کنسانتره و پنج میلیون تن گندله، شرکت فولاد مبارکه با تولید پنج میلیون تن کنسانتره و پنج میلیون تن گندله و مجتمع فولاد خراسان، شرکت سرمایه گذاری بانک ملی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هر کدام با تولید ۵/۲ میلیون تن کنسانتره و به همین میزان گندله ذکر کرد.

وی، زمان راه اندازی این کارخانجات را بین سال های ۹۳ و ۹۴ بیان کرد و ادامه داد: با توجه به فعالیت های اکتشافی صورت گرفته در ناحیه سنگان بالغ بر ۲/۱ میلیارد تن ذخایر زمین شناسی در این منطقه شناسایی شده است که بزرگترین پروژه ملی معدنی و صنایع معدنی در شرق کشور می باشد.

وی تصریح کرد: امسال سال تولید ملی است و یکی از قول های ما جذب سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی است و تفاهمنامه امروز رویدادی ماندگار در صنعت فولاد کشور به شمار می آید که امیدواریم به زودی آثار آن در کل کشور پدیدار شود.

وی افزود: ما بدنبال ایجاد زنجیره ارتباطی بین چهار حلقه در فولادسازی کشور یعنی اکتشاف، تولید گندله، فولادسازی و محصولات فولادی هستیم و در این زمینه از سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می کنیم.

غضنفری بیان کرد: دسترسی به معدن و حلقه های نخستین از آرزوهای شرکت فولادی به شمار می رفت که هم اکنون این امکان فراهم شده است و از سوی دیگر نیز فعالان بخش معدن می توانند در تولید فولاد وارد شوند و ما نیز از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این بخش ها استقبال می کنیم.

وی گفت: ظرفیت فولادسازی کشور حدود ۲۰ میلیون تن است که ما همواره نگران تامین خوراک اولیه آن بودیم که با این تفاهمنامه ۱۲ میلیون تن تامین خوراک برای این واحدها صورت می گیرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

1 روز ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

1 روز ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

2 روز ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

2 روز ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

6 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

6 روز ago