اخبار نساجی

عدم ثبت سفارش برخی خودروهای وارداتی

 

عدم ثبت سفارش برخی خودروهای وارداتی

اسفند ماه سال ۹۰ بالغ بر ۴۱۶۳ دستگاه خودروی خارجی به کشور وارد شده است که متوسط قیمت هر یک از این خودروها معادل ۳۰ هزار دلار بوده آمده است که گران‌ترین خودروی ثبت شده در این‌ماه یک دستگاه پورشه کاین توربو با قیمتی معادل ۱۹۷ هزار دلار معادل ۲۴۲ میلیون تومان قرار دارد که با احتساب تعرفه گمرکی ۹۰ درصدی بدون هزینه‌های جانبی دیگر و سود واردکننده، ارزشی معادل ۴۵۰ میلیون تومان وارد بازار کشور شده و به راحتی می‌توان انتظار داشت تا ۶۰۰ میلیون تومان در نهایت قیمت‌گذاری شود.

در این فهرست همچنین چند دستگاه مازاراتی و لکسوس نیز به چشم می‌خورد، ولی بیشترین تعداد در فهرست گران‌ترین‌های اسفندماه، محصول دو کارخانه پورشه و مرسدس‌بنز هستند. بر اساس این گزارش در حالی خودروهای پورشه، لکسوس و مازاراتی در لیست گران‌ترین خودروهای وارداتی اسفندماه قرار گرفته‌اند که دیروز ایسنا خبر داد در لیست جدید خودروهایی که خبری از ثبت سفارش واردات آنها در سال جدید نیست می‌توان از خودروهای پورشه، کیا، مازاراتی و تویوتا لکسوس نام برد.

در این خبر تاکید شده که در لیست جدید خودروهایی که ثبت سفارش واردات آنها امکان‌پذیر است، نام تنها ۹ مدل خودرو بنز دیده می‌شود و از خودروهای پورشه، کیا، مازاراتی و تویوتا لکسوس که واردات آنها در سال گذشته مجاز بود، نامی مشاهده نمی‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×