اخبار نساجی

عدم خروج ارز از کشور بزرگترین مزیت تحریم ها در بخش بیمه ای

 

 

عدم خروج ارز از کشور بزرگترین مزیت تحریم ها در بخش بیمه ای

مدیرعامل بیمه کارآفرین، خودکفایی، دستیابی به تجربه و تخصص،‌ عدم خروج ارز از کشور و همچنین اتکای پروژه های بزرگ به بیمه های اتکایی داخلی را از جمله دستاوردهای اعمال تحریم ها علیه کشورمان در بخش صنعت بیمه برشمرد.

عبدالمحمود ضرابی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درخصوص فعالیت بیمه های اتکایی در کشور اظهار داشت: در حال  حاضر با توجه به تحریم های اعمال شده علیه کشورمان حضور و فعالیت بیمه های اتکایی داخلی پررنگ تر شده چرا که شرکت های خارجی همکاری مستقیمی با ایران ندارند.

مدیرعامل بیمه کارآفرین با اشاره به سخت شدن شرایط بیمه های داخلی و اتکایشان به شرکت های بیمه گر داخلی برای بیمه های اتکایی افزود: تحریم ها ضمن اینکه شرایط کاری را برای شرکت های بیمه اتکایی سخت تر کرده اما باعث تقویت شدنشان نیز خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی بر لزوم افزایش حدود اختیارات شرکت های بیمه اتکایی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به تحریم های اعمال شده علیه کشورمان تلاش بر این است که نیازها از داخل کشور برآورده شود.

ضرابی با بیان اینکه با پیشرفت بیمه های داخلی، بیمه های اتکایی در عرصه بین الملل نیز موفق خواهند بود، تصریح کرد: با توجه به تحریم ها شرکت های بزرگ بیمه ای قراردادهایشان را با شرکت های ایرانی لغو کردند، بنابراین شرکت های بیمه ای و داخلی ناچار شدند بیمه نامه هایشان را به صورت core insurance (بیمه هسته ای) صادر کنند که این امر مشکلاتی را به همراه داشته است اما باعث خودکفایی نیز می شود.

وی خودکفا شدن، دستیابی به تجربه و تخصص را از جمله مزایای وابستگی کشور به بیمه های  اتکایی داخلی برشمرد و افزود: با وجود اینکه تحریم ها ممکن است محدودیت هایی را برای کشور به دنبال داشته باشد اما باعث می شود ارز از کشور خارج نشود و شرکت های بیمه داخلی نیز سرمایه هایشان را افزایش دهند.

ضرابی عدم فعالیت شرکت های بیمه های اتکایی خارجی در ایران را از جمله پیامدهای منفی تحریم ها در بازار بیمه ایران برشمرد و گفت:‌ با اعمال تحریم ها فعالیت شرکت های بیمه ای در عرصه بین الملل تا حدی کمرنگ می شود که برای جبران این مسئله نیاز به برنامه ریزی ویژه ای است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×