اخبار نساجی

عراق و افغانستان بهترین طرف‌های معامله ایران

جزئیات تجارت ایران در دو ماهه نخست امسال

عراق و افغانستان بهترین طرف‌های معامله ایران عراق، افغانستان، هند، اندونزی و ترکمنستان پنج کشور طرف معامله ایران با بیشترین تراز تجاری مثبت در دو ماهه نخست سال ۱۳۹۱ بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس آمار گمرک ایران، در دو ماه نخست امسال بیشترین تراز تجاری مثبت ایران در ارتباط با کشور عراق حاصل شد. براین اساس ایران در دو ماه نخست امسال ۸۸۱ میلیون دلار کالا به عراق صادر کرد، در حالی که تنها ۱۵ میلیون دلار کالا از این کشور واردات داشت. به این ترتیب تراز تجاری ایران با عراق به ۸۶۶ میلیون دلار مثبت رسید.

همچنین تراز تجاری ایران با کشورهای افغانستان، هند، اندونزی و ترکمنستان به ترتیب بالغ بر ۴۶۵، ۱۲۶، ۱۲۰ و ۱۰۱ میلیون دلار مثبت شد.

براساس آمار گمرک ایران، ارزش صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی ایران بدون احتساب میعانات گازی در دو ماه نخست سال ۱۳۹۱ بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار شد. در همین مدت ارزش واردات کالا به ایران نیز به رقم هشت میلیارد و ۲۵۲ میلیون دلار رسید. به این ترتیب ایران در دو ماه نخست امسال با کسری تجاری سه میلیارد و ۷۵۱ میلیون دلاری مواجه شد.

در دو ماه نخست امسال، ارزش واردات ۶۴.۷ درصد از کل حجم تجارت ایران را به خود اختصاص داد. این رقم در مدت زمان مشابه در سال گذشته ۶۵.۳ درصد اعلام شده بود. در دو ماه نخست امسال تراز تجاری خارجی ایران (بدون احتساب نفت، گاز و خدمات) با ۸۱ کشور دنیا منفی و با ۷۶ کشور دیگر مثبت بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×