Categories: اخبار نساجی

عقب افتادن ۹۵ درصدی تجارت الکترونیک از برنامه

ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی و برخی محدودیت‌های قانونی موجب شده تا‌کنون کمتر از ۵ درصد اهداف پیش‌بینی شده برای توسعه تجارت الکترونیک محقق شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در پاسخ به خبرنگار ما در مورد میزان تحقق اهداف و موانع پیش روی اجرای این طرح گفت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است که تا پایان این برنامه ۲۰‌درصد تجارت خارجی و ۳۰‌درصد تجارت داخلی به‌صورت الکترونیک انجام شود اما اکنون سهم تجارت الکترونیک در مبادلات تجاری داخلی و خارجی کمتر از ۵‌درصد است.

جعفر محمودی با بیان اینکه اکنون سامانه‌ها و ستادهای تجارت الکترونیک راه‌اندازی شده و عملیات اجرایی در حال انجام است ، با اشاره به برخی موانع توسعه تجارت الکترونیک در کشورمان گفت: ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی و مشخص نبودن وظایف و اختیارات آنها مهم‌ترین مشکل کنونی پیش روی توسعه تجارت الکترونیک است. از سوی دیگر برخی ضوابط اعلام شده توسط دولت مطابق با تجارت الکترونیک نبوده و مقاومت‌های قابل توجه کاربران و مجریان دولتی و بخش خصوصی از دیگر چالش‌های پیش روی اجرای این طرح است.

همچنین قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از طراحی لوگوی اعتماد برای ارائه به فروشندگان اینترنتی کالا خبر داد و در مورد مشکلات برخی مصرف‌کنندگان برای تضمین کیفیت کالاهای دریافتی در این شیوه عرضه کالا گفت: با هماهنگی صورت گرفته با وزارت ارتباطات، سایت‌های فروش اینترنتی غیرمجاز فیلتر می‌شوند.

محمدصادق مفتح با بیان این مطلب گفت: بر این اساس با طراحی لوگوی اعتماد و درنظر گرفتن ۵ ستاره برای تمامی فروشندگان کالا در فضای سایبری‌، سایت‌های فروش کالا باید با مراجعه به وزارت صنعت، معدن و تجارت لوگوی اعتماد را کسب کنند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

انقلاب دیجیتال در صنعت فرش ایران: نقش واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش

مقدمه فرش ایرانی، گنجینه‌ای از هنر و فرهنگ ایران زمین، قدمتی چند هزار ساله دارد.…

22 ساعت ago

آقای رسول پیرهادی: از طراحی فرش دستباف تا نوآوری در سنت

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه وارد حرفه طراحی فرش دستباف شدید؟ بنده…

5 روز ago

اجلاس سالانه فدراسیون جهانی تولیدکنندگان نساجی

اجلاس سالانه فدراسیون بین‌المللی صنایع نساجی جهان، به عنوان بزرگترین انجمن فعال در زمینه صنایع…

1 هفته ago

۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان در ۵ ماه نخست امسال

فرماندار ویژه کاشان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان…

1 هفته ago

انصراف کلیه تولید کنندگان موکت از حضور در نمایشگاه فرش تهران

کلیه تولیدکنندگان موکت به دلیل عدم فراهم شدن فضایی متناسب با شأن و توقعات بازدیدکنندگان…

1 هفته ago