اخبار نساجیگالری ویدئو

تولیدکنندگان صنعت پوشاک باید استانداردهای حوزه پوشاک را رعایت کنند (ویدیو)

آقای علی همتی مدیرعامل شرکت جهان اروم ایاز: نامه ای از سمت برگزارکنندگان نمایشگاه برای اتحادیه فرستاده شد با محتوای اینکه هر نمایشگاهی از نظر متراژ که به حد مورد نظر نرسد در مرکز نمایشگاهی تهران برگزار نخواهد شد و آن نمایشگاه حذف میشود.

درباره نمایشگاه پوشاک بعد از پیگیری های اتحادیه تولید و صادرات و پیگیری های مداوم جناب آقای زکی پور باعث شد این نمایشگاه به تقویم نمایشگاهی تهران بازگردد و حضورشان با صنایع دیگر اتفاق بیفتد، متاسفانه این موضوع سبب دلخوری صنعت پوشاک شد.

در تلاش هستیم همانند قبل نمایشگاه ایران مد و ایران تکس در کنار یکدیگر برگزار شوند. در حوزه پوشاک که بازار بسیاری بزرگی در دنیا دارد چالش های بسیاری در زمینه توسعه کشور داریم تا بتوانیم به جایگاهی برسیم که تقاضای کشور را در زمینه تنوع و کیفیت تامین کنیم.

مسئله ورود پوشاک قاچاق به داخل کشور باید رسیدگی شود و جلوی این اتفاق را بگیرند مخصوصا از سمت مناطق آزاد و تولید کنندگانی که در کشور درحال تولید هستند مورد حمایت قرار بگیرند.

تولیدکنندگان صنعت پوشاک باید مجموعه های خود را به سمت صنعتی شدن ببرند، آن را افزایش بدهند و سعی کنند استانداردهای حوزه پوشاک را رعایت کنند. مسئله ای در حال حاضر وجود دارد اجباری شدن برچسب های استاندارد بر روی لباس و پوشاک است و برای همین موضوع دپارتمان آموزش، تحقیق و فناوری اتحادیه دوره هایی در زمینه آموزش استاندارد برچسب پوشاک با همکاری سارمان ملی استاندارد برگزار کردیم تا بتوانیم مصرف کننده را از ازاطلاعات آن پوشاک آگاه کنیم.

امیدواریم این استاندارد در زمینه رنگرزی پارچه ها، تکمیل پارچه ها و بافندگی پارچه های پوشاکی اتفاق بیفتد و تولیدکننگان حوزه پارچه و منسوجات باید سعی در استفاده محصولات اولیه با کیفیت مناسب استفاده کنند. ما باید استاندارد کشور خودمان را بالا ببریم و از محصولات باید کیفیت خوب استفاده کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یکی از مسائل موجود در کشور ما جزیره عملکرد این زنجیره است یعنی اگر حوزه پوشاک در حال فعالیت است به زنجیره قبل و بعد خود توجه نمیکند و هرکسی در زنجیره خود به فکر سود خودش است اگر ما سود خود را در سود زنجیره های دیگر ببینیم و به کیفیت کالاهای خود اهمیت دهیم میتوانیم در زنجیره به خوبی عمل کنیم.

موضوع دیگر انتقال دانش و تکنولوژی کشوره های دیگر است، مخصوصا کشوره های همسایه به داخل کشور نباید صنعت کشور را محدود کرد باید از اساتید این حوزه در سطح بین الملل استفاده کرد و آن را وارد مجموعه کرد و نقاط قوت و ضعف مجموعه شناسایی شود و در راستای حل آن تلاش کنیم.

در نمایشگاه ایران اکسپو متوجه شدیم هیچ شرکت ایرانی در این نمایشگاه جایی ندارد با وجود اینکه شرکت ایاز و شرک های دیگر از متقاضیان اول این نمایشگاه بودند به راحتی از این نمایشگاه محروم شدیم.

برای افزایش بهره وری، افزایش کیفیت و ورود به بازارهای صادراتی باید به ۲ نکته باید توجه کرد: 

۱-بتوانیم کیفیت محصولات خود را با استفاده از مواد اولیه خوب ترجیحا از داخل کشور افزایش دهیم

۲– آمورش های لازم برای بین المللی سازی و صادرات

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×