اخبار نساجی

فرش اصیل ایرانی نماد معتبر ذوق و هنر ایرانیان

 

فرش اصیل ایرانی نماد معتبر ذوق و هنر ایرانیان

استاندار کردستان گفت: در فرهنگ اصیل ایرانی فرش به‌عنوان یک هنر صنعتی همواره نمادی معتبر برای نشان دادن ذوق و هنر ایرانیان بوده است.


علیرضا شهبازی پیش‌از‌ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران اظهار داشت: مقوله فرش از دیرباز در ایران مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته استاندار کردستان، در فرهنگ اصیل ایرانی فرش به‌عنوان یک هنر صنعتی همواره نمادی معتبر برای نشان دادن ذوق و هنر ایرانیان بوده است.

شهبازی سیاست دولت را تثبیت جایگاه صنعت فرش کشور دانست و اضافه کرد: دولت اقدامات مناسبی را در راستای تثبیت جایگاه صنعت فرش در کشور انجام داده که امید است با به ثمر رسیدن تلاش مسئولان، این صنعت جایگاه واقعی خود را به‌عنوان یک کالای صادراتی ارزشمند به‌دست آورد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: ارزش افزوده صادرات فرش بسیار قابل توجه است که در صورت گرایش بیشتر خانواده‌ها به این صنعت، علاوه بر ایجاد درآمد، زمینه ارزش‌افزوده بیشتری برای استان و کشور فراهم خواهد شد.

شهبازی یادآور شد: ایران اسلامی همواره و در سطح بین‌الملل در صنعت فرش خوش درخشیده است و این مهم ضرورت توجه بیشتر به این صنعت را نشان می‌دهد.

استاندار کردستان همچنین تولید و فروش فرش را یک منبع درآمد پایدار برای خانواده‌های ایرانی دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در این زمینه وجود دارد می‌توان تدابیر خاصی را در زمینه اشتغالزایی و ارزآوری این صنعت برای کشور برنامه‌ریزی کرد.

شهبازی در ادامه خواستار تحول در صنعت فرش کردستان شد و بیان کرد: فرش کردستان در چند سال اخیر در جایگاه واقعی خود نبوده و ما مسئولان هم نتوانسته‌ایم آنچنان که باید و شاید از ظرفیت بالقوه و ظرفیت بالای فرشبافان خوش‌ذوق کردستانی استفاده کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک و با تلاش تمامی دست‌اندرکاران صنعت فرش استان به این هدف راهبردی دست پیدا کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×