اخبار فرش ماشینیگالری ویدئو

نمایشگاه فرش ماشینی و اهمیت هماهنگی در صنعت تولید (ویدیو)

آقای جعفر بختیاری مدیرعامل شرکت توس مشهد

شرکت فرش توس مشهد به عنوان یکی از پیشگامان تولید فرش‌های باکیفیت در ایران، همواره بر ارتقای کیفیت و نوآوری در محصولات خود تأکید داشته است. این شرکت، با بهره‌گیری از تخصص و تجربه طولانی در تولید فرش‌های دستبافت‌گونه و ماشینی، توانسته جایگاه ویژه‌ای در بازار داخلی و خارجی به دست آورد. نمایشگاه‌های تخصصی فرش ماشینی، فرصتی ارزشمند برای معرفی دستاوردهای شرکت‌های معتبر مانند فرش توس مشهد است. در ادامه، جعفر بختیاری از شرکت فرش توس مشهد، به تشریح اهمیت این نمایشگاه‌ها و چالش‌های موجود در صنعت فرش ماشینی می‌پردازد.

گفگتو با آقای جعفر بختیاری مدیرعامل شرکت توس مشهد

باید بگویم که برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها برای صنعت فرش ماشینی بسیار مفید است. این نمایشگاه‌ها باعث تلاش و فعالیت بیشتر تولیدکنندگان می‌شود و شور و نشاطی خاص در آنها ایجاد می‌کند. همچنین در دستیابی به اهدافشان کمک‌های بسیاری به آنها می‌کند.

تنها مشکلی که وجود دارد، عدم هماهنگی میان تولیدکنندگان است. این ناهماهنگی باعث می‌شود که تولیدکنندگان نتوانند به طور کامل از زحمات و تلاش‌هایشان بهره‌برداری کنند و به این ترتیب، به خودِ صنعت نیز ضربه وارد شود. این ناهماهنگی، سرعت رشد صنعت را کاهش می‌دهد. نکته حائز اهمیت این است که با تشکیل گروه‌هایی در شبکه‌های مجازی و ایجاد هماهنگی تحت فرماندهی واحد، می‌توان این مسئله را برطرف کرد. سود این هماهنگی به جیب همه تولیدکنندگان خواهد رفت.

با توجه به رکود جهانی، صنعت کفپوش همچنان بازار خود را دارد. ما باید فرش‌هایی تولید کنیم که بر اساس نیاز و سلیقه هر منطقه باشد؛ در این صورت، قطعاً بازار مناسبی خواهیم داشت. فرش جزو ملزومات اساسی زندگی است و هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت. آینده این صنعت روشن است و با تصمیمات و انتخاب‌های ما، می‌توانیم آن را بهتر رقم بزنیم.

شرکت فرش توس از ابتدای تأسیس، تمرکز خود را بر تولیدات باکیفیت، مخصوصاً فرش‌های دستبافت‌گونه، گذاشته است. در این نمایشگاه هم بازخورد بسیار خوبی گرفتیم. تقریباً تمامی افرادی که به غرفه ما مراجعه می‌کردند، از کیفیت فرش‌های ما تعریف می‌کردند و اذعان داشتند که فرش‌های ما در سطح عالی و ممتاز قرار دارد. حتی برخی همکاران تولیدکننده نیز این موضوع را تأیید کرده بودند.

در مجموع، اگر تحت فرماندهی مدیران شبکه‌های مجازی و گروه‌های مختلفی که در انجمن نساجی و کمیته فرش ماشینی تشکیل شده‌اند، فعالیت کنیم، می‌توانیم اتحاد بیشتری را در این صنعت شاهد باشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×