اخبار فرش ماشینی

فرش دستباف قم در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت شد

قم- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: فرش دستباف قم درسازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) مستقر در ژنو به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، یونس عالی پور افزود: با پیگیری های مستمر این سازمان و تلاش های مرکز ملی فرش ایران، طی فرآیند کارشناسی و مطابق با قوانین بین المللی و براساس معاهده لیسبون ،فرش دستباف قم ثبت جهانی شد.

وی درادامه تاکید کرد: کیفیت و نوآوری فرش دستباف قم همواره نشانگر قابلیت های فراوان آن جهت رقابت و عرض اندام در زمینه های اقتصادی، صادراتی و اشتغالزایی بوده است.

عالی پور این رخداد ویژه را در عرصه فرش دستباف قم، را گام مهمی در اعتلای فرش قم دانست و عنوان کرد: بعد از این تاریخ، فرش دستباف قم، به عنوان یک برند مطرح جهانی است و طرح و نقشه فرش قم، سرآمد و پیشتاز بازارهای جهانی خواهد بود.

وی با اشاره به سبک و اصالت فرش های ایرانی تصریح کرد: با ثبت جهانی فرش های مطرح ایران، امکان کپی برداری و سوء استفاده برخی رقبای فرش دستباف ایران از طرح و نقش ویژه ایران از بین خواهد رفت.

وی اهتمام اتحادیه فرش دستباف و انجمن طراحان و نقاشان فرش دستباف استان را قابل تحسین دانست و گفت: جدیت، پشتکار و خلاقیت دست اندرکاران فرش دستباف قم بعد از سالیان متمادی به ثمر نشست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عالی پور در پایان با اشاره به کسب افتخار معرفی جهانی فرش قم، ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد استقبال هرچه بیشتر جهانیان از سبک های اصیل فرش قم باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×