اخبار نساجی

فرودگاه امام (ره) صاحب هتل می‌شود

 

فرودگاه امام (ره) صاحب هتل می‌شود

این قول مدیر شرکت سرمایه‌گذار هتل فرودگاهی امام (ره) است که اعتقاد دارد: بهره‌برداری از پروژه‌ای در زمینی به وسعت ۴۸هزار مترمربع در ۲۵ تا ۲۶ماه خیلی هم خوب است.
به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اواخر تابستان ۱۳۹۱ صاحب هتل می‌شود.

این قول مدیر شرکت سرمایه‌گذار هتل فرودگاهی امام (ره) است که اعتقاد دارد: بهره‌برداری از پروژه‌ای در زمینی به وسعت ۴۸هزار مترمربع در ۲۵ تا ۲۶ماه خیلی هم خوب است.

سیدعمادالدین قاضوی درباره‌ی پروژه‌ی هتل فرودگاهی که در نزدیک فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در حال ساخت است، توضیح داد: این پروژه شامل دو هتل سه و چهار ستاره‌ با ظرفیت ۲۰۰ و ۳۰۰ اتاق است که تحت برند شرکت فرانسوی «accor» ساخته می‌شوند.

وی بیان کرد: نام این هتل‌ها، سه ستاره‌ی «LBIS» و چهار ستاره‌ی «NOVOTEL» است که اگر قرارداد با این شرکت فرانسوی نهایی شود و تحریم‌ها فشار نیاورد،‌ با همین نام‌ها بهره‌برداری خواهند شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او ادامه داد: زمین این پروژه که ۴۷هزار و ۵۵۷ مترمربع است، توسط دولت تأمین شده و سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری آن نیز برعهده‌ی این شرکت خصوصی سرمایه‌گذار است و پس از ۲۵ سال، این دو هتل با تمام امکانات، به دولت منتقل خواهند شد.

قاضوی گفت: این هتل‌ها در کنار یکدیگر قرار دارند و هنگام بهره‌برداری، مشاعات و مدیر مشترکی خواهند داشت؛ ولی دو نوع خدمات متناسب با سطح این هتل‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که قسمت دوم زمین این پروژه اواخر تیرماه ۱۳۸۹ به شرکت سرمایه‌گذار تحویل داده شد، ولی بخشی از کارهای اجرایی آن از اوایل سال ۱۳۸۹ آغاز شده است، در پاسخ به این پرسش که چرا با توجه به لحاظ شدن هتل فرودگاهی در پروژه‌ی فرودگاه امام (ره)، تحویل زمین و ساخت این پروژه با تأخیر انجام شد؟ اظهار کرد: درباره‌ی دیر تحویل دادن زمین باید مسؤولان فرودگاهی پاسخ دهند که چرا این‌قدر دیر سرمایه‌گذار پیدا کردند‌؛ ولی آنچه به ما ربط دارد، این است که شرکت سرمایه‌گذار ۱۴ دی‌ماه ۱۳۸۸ تأسیس شد و قرارداد پیمانکاری این پروژه نیز پنج‌ماه بعد از تأسیس امضا شد و بهره‌بردرای از آن در مدت ۲۵ تا ۲۶ ماه خیلی خوب است.

او تأکید کرد: تلاش می‌کنیم این پروژه در همین زمینی که مشخص شده است،‌ به بهره‌برداری برسد‌، چون از نظر سرمایه‌گذار هرچه پروژه‌ای سریع‌تر بهره‌برداری شود، بازگشت سرمایه‌ی آن نیز سریع خواهد بود که این به نفع ماست.

قاضوی درباره‌ی مبلغ سرمایه‌گذاری در این پروژه، بیان کرد: حجم کل سرمایه‌ی این پروژه ۷۸۹میلیارد و ۶۹میلیون و ۳۰هزار و ۷۱۰ ریال است که حدود ۴۰۰میلیارد ریال آن از بانک توسعه‌ی صادرات تأمین شده و متناسب با پیشرفت فیزیکی، این مبلغ بازگشت داده می‌شود.

مدیر شرکت سرمایه‌گذار هتل فرودگاهی با بیان این‌که طرح‌های این هتل از نظر معماری و مهندسی مورد تأیید شرکت «accor» فرانسه است،‌ افزود: مشکل ما در این پروژه بهره‌برداری ساختمان، معماری یا مسائل فنی آن نیست، بلکه مسأله، این است که هرچند تحریم‌ها فعلا تأثیری نداشته‌اند‌، ولی این احتمال فرض می‌شود که اگر برای گشایش اعتبارات در بعضی بانک‌ها محدودیت پیش آید، چه باید کنیم، هرچند آنچنان هم دست ما بسته نیست و کارهای خود را انجام می‌دهیم.

او تأکید کرد: این هتل، فرودگاهی و تجاری است و کاربری اصلی آن تفریحی یا عمومی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به این رویکرد‌، جامعه‌ی هدف این هتل ۵۰۰ اتاقه‌، نخست کارکنان شرکت‌های حمل‌ونقل و هواپیمایی خارجی و همچنین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی است که ۳۰ درصد ظرفیت به آن‌ها اختصاص داده شده است.

قاضوی اظهار کرد: مسافران ایرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند و توقف کوتاهی در این فرودگاه خواهند داشت، می‌توانند از این هتل استفاده کنند،‌ ضمن آن‌که این مجموعه می‌تواند یک هتل بین راهی نیز تلقی شود.

وی درباره‌ی شرایط نرخ‌گذاری این هتل نیز توضیح داد: چون هتل فرودگاهی تحت برند شرکت فرانسوی «accor» است باید قیمت بین‌المللی هم بدهد‌. وقتی استاندارد این شرکت را رعایت می‌کنیم‌، نرخ هم باید تحت این استاندارد باشد و ما هم انتظار داریم همان نرخ بین‌المللی را بدهیم.

او اضافه کرد: وقتی ما خدمات استاندارد بین‌المللی بدهیم و متناسب با آن، قیمت را تعیین کنیم با رضایت مشتری نیز مواجه می‌شویم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×