اخبار نساجی

۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در آستانه تعطیلی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

با لغو مجوز ۵ میلیون تنی واحد گندله سازی فولاد بافق اولین طرح واگذار شده فولاد سازی به بخش خصوصی در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق ، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات پیش روی این طرح فولادی گفت: در دولت گذشته فولادسازی بافق که از جمله ۸ طرح فولاد سازی کشور بود به بخش خصوصی واگذار شد که در این طرح یک واحد فولادسازی و یک واحد احیاء به منظور تولید آهن اسفنجی وجود داشت.

سید محسن ابوئی خاطر نشان کرد به منظور تکمیل زنجیره فولادسازی مجوز یک واحد ۵ میلیون تنی گندله سازی نیز اخذ شد که بلافاصله اقدامات اجرایی برای احداث این واحد نیز آغاز گردید.

وی به پیشرفت مناسب این واحد گندله سازی نسبت به طرح های مشابه در حال اجرا اشاره کرد و گفت در شرایط تحریم موفق شده ایم قرارداد طراحی و تامین تجهیزات اصلی این واحد گندله سازی را با شرکت اروپایی منعقد کنیم و پس از انعقاد قرارداد پیش پرداخت لازم نیز به حساب این شرکت واریز شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که یکسال از انعقاد قرارداد گذشته و طراحی ها و تامین تجهیزات بزرگترین واحد گندله سازی بخش خصوصی نیز آغاز شده است، وزارت صنایع یک شبه مجوز طرح را از ۵ میلیون تن به ۲.۶ میلیون تن کاهش داده است.

مدیرعامل این مجتمع صنعتی ادامه داد: آیا این اقدامات و سیاست گذاریهای نادرست در راستای اقتصاد مقاومتی و واگذاری امور به دست خود مردم است. در کجای دنیا سابقه دارد که پس از اعطای مجوز و شروع کار ناگهان ظرفیت طرح کاهش پیدا کند.

به گفته وی در حالی که در کشورهای همسایه و دیگر نقاط دنیا به منظور افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها به سمت اجرای واحدهای گندله سازی و فولاد سازی با ظرفیت های ۵ و ۷ میلیون تن کاهش پیدا کند.چه تدبیری وجود دارد که مجوز ۵ میلیون تنی گندله سازی بافق به ۲.۶ میلیون تن کاهش پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که ۴۰۰ میلیارد تومان در این فولاد سرمایه گذاری شده است و واحد نورد فولاد  بافق نیز آماده بهره برداری است اما کاهش ظرفیت گندله سازی توجیه فنی و اقتصادی کل طرح را خدشه دار کرده است.

ابوئی با اشاره به شعار دولت تدبیر و امید به منظور حمایت از بخش خصوصی گفت: از وزیر صنایع خواهشمندیم موانع پیش روی این طرح را برطرف کند تا برای اجرای هرچه سریعتر فولادسازی بافق بخش خصوصی بتواند گام های استوارتری بردارد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×