اخبار نساجی

فروش نقدی سوخت به ایرلاین های بدهکار از اردیبهشت ماه

 

فروش نقدی سوخت به ایرلاین های بدهکار از اردیبهشت ماه

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اعلام شرایط جدید فروش سوخت به ایرلاین های داخلی از فروش نقدی به شرکتهای هواپیمایی بدهکار از اول اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

جلیل سالاری امروز در گفتگو با مهر درباره مکاتبات انجام گرفته برخی از شرکتهای هواپیمایی با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به منظور افزایش قیمت سوخت هواپیماها در پروازهای خارجی، گفت: این مکاتبات در اسفند ماه سال گذشته انجام شده و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به تمامی این مکاتبات پاسخ داده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه افزایش ۷۴۳ تومانی هر لیتر سوخت هواپیماها در پروازهای خارجی با مصوبه ستاد هدفمندی یارانه ها انجام گرفته است، تصریح کرد: این قیمت جدید فروش سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تعیین نشده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر عملیات فروش سوخت در فرودگاه های کشور به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار داشت: از ابتدای سالجاری هم مبنای فروش سوخت با قیمت های جدید انجام شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته قیمت فروش سوخت به هواپیماها ۴۰۰ تومان تعیین شد، تاکید کرد: بر این اساس به دلیل درخواست ایرلاین های داخلی ۵۰ درصد فروش سوخت به طور نقدی و مابقی به طور اعتباری در اختیار شرکت های هواپیمایی داخلی قرار گرفته است.

سالاری با اعلام اینکه بر اساس مصوبه جدید ستاد هدفمندی یارانه ها مقرر شده از ابتدای اردیبهشت ماه سالجاری فروش سوخت به شرکتهای هواپیمایی صرفا به صورت نقدی انجام شود، بیان کرد: بر این اساس، آن دسته از شرکتهای هواپیمایی که از قبل قرارداد اعتباری و یا پیش خرید امضا کرده اند، فروش سوخت به طور اعتباری به آنها انجام می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه برای سایر ایرلاین های داخلی به ویژه شرکتهای بدهکار از ابتدای اردیبهشت ماه فروش سوخت صرفا به طور نقدی انجام خواهد شد، اظهارداشت: در شرایط فعلی هم افزایش قیمت سوخت هواپیماها تنها برای خطوط هوایی بین المللی اعمال می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی شرکتهای هواپیمایی خارجی سوخت هواپیما با نرخ فوب از ایران خریداری می کنند، گفت: این در حالی است که بهای ۱۱۴۳ تومانی سوخت فعلی با قیمت های بین المللی فاصله دارد.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون روزانه یک تا ۱.۲ میلیون لیتر سوخت به شرکتهای هواپیمایی بین المللی فروخته می شود، خاطر نشان کرد: از این میزان ۳۰ درصد خرید سوخت توسط ایر لاین های بین المللی و مابقی توسط شرکتهای هواپیمایی داخلی انجام می گیرد.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش نفتی همچنین در خصوص میزان بدهی شرکتهای هواپیمایی داخلی، توضیح داد: در شرایط فعلی هواپیمایی آسمان و هما بیشترین میزان بدهی را به دولت دارند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×