اخبار فرش ماشینی

فعالیت بیش از ۱۲۰ بافنده فرش در قالب تعاونی‌ها در کوثر اردبیل

فرماندار شهرستان کوثر گفت: بیش از ۱۲۰ بافنده فرش در قالب تعاونی‌ها و کارگاه‌های تولیدی به تولید فرش در شهرستان کوثر مشغول هستند.
علیرضا حسینی در جریان بازدید از طرح‌های توسعه فرشبافی در کوثر با اشاره به اجرای طرح هر خانه یک دار قالی در این شهرستان گفت: ‌کارگاه‌های متعددی در این زمینه بیشتر با محوریت مناطق روستایی اجرایی و عملیاتی شده به طوری که امیدواریم شعار هر خانه یک دار قالی را عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ بافنده فرش در قالب تعاونی‌ها و کارگاه‌های تولیدی به تولید فرش در شهرستان کوثر مشغول هستند، گفت: ما تمام سعی خودمان را به کار گرفتیم تا در قالب مشاغل خانگی از بافندگان فرش حمایت لازم را داشته باشیم که انتظار می‌رود دستاورد آن ایجاد فرصت اشتغال مولد و دائمی باشد.

فرماندار شهرستان کوثر اضافه کرد: در حمایت از بافندگان فرش علاوه بر ارائه نقشه، طرح، تأمین مواد اولیه مرغوب و همچنین نظارت بر تولید فرش و توسعه کارگاه‌های فرش‌بافی در صدد برگزاری جشنواره فرش در منطقه هستیم که امیدواریم بتوانیم در این زمینه حرکت‌های مثبت و سازنده را انجام دهیم.

وی بیان کرد: تولید فرش یکی از بسترهای اشتغال پایدار مناطق روستایی و حتی شهری است که در ایجاد فرصت اشتغال نیز می‌تواند عاملی مؤثر باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×