اخبار فرش ماشینی

فقدان شرکت های صادراتی سبب از دست رفتن بازار روسیه شد

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: فقدان شرکت های صادراتی سبب از دست رفتن بازار روسیه شد.

سید محمود نوابی عصر سه شنبه در همایش ثبت جهانی فرش دستباف ورامین طی سخنانی گفت: ایجاد اشتغال پایدار و ماندگاری صنعت فرش دارای امتیازات ویژه است و می تواند اقتصادی باشد، یعنی اگر ما کارگاه های بزرگ احداث کنیم و ظرفیت هارا گسترش دهیم، می‌توانیم در حوزه حمایت از صادرات غیر نفتی که در سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، کمک کنیم و به صادرات، نمایشگاه ها و انبارهای نمایشگاهی و بلیط های رفت و برگشت یارانه اختصاص بدهیم .

وی اظهار داشت: مهم ترین نقصی که ما در حوزه صادرات با آن مواجه هستیم، فقدان شرکت های تخصصی صادراتی است، نه تنها در حوزه صادرات فرش بلکه در سایر حوزه ها و کالاها نیز ما با این مشکل روبرو هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حوزه بازار روسیه یکی از ضعف های جدی ما، نبود شرکت های صادراتی بود، گفت: ما توقع داریم، که خود تولید کننده به امر صادرات هم برسد در صورتی که تولید کننده نمی تواند به مواردی که در بحث صادرات وجود دارد مثل «پروتکل» و «بیزینس» و مذاکره و بازاریابی به تنهایی برسد، تولید کننده باید تولید با کیفیت داشته باشد و تحویل دهد.

وی گفت: لزومی ندارد، فرش تولیدی کشور را فقط خود ما مصرف کنیم و این که در سطح گسترده فقط برای مصرف فرش داخلی بازار ایجاد کنیم، قدری جای تامل دارد، کما اینکه چادر مشکی تولید شده در کشورهای ژاپن و سوئیس و کره ای به مصرف خود این کشورها نمی رسد و تولیدات چادر مشکی این کشورها برای سایر کشورها است.

نوابی گفت: ما امروز ۶۰ میلیون ظرفیت کاری تولید چادر مشکی با بهترین کیفیت نانو را داریم و اگر ظرفیت کشورهای منطقه هم کنار آن قرار بگیرد ما ظرفیت ۶۰۰ میلیونی داریم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با گذاشتن یارانه های صادراتی با رقم های مشخص می توانیم به حوزه صادرات فرش کمک کنیم، مثلا به کسی که قصد صادرات دارد ۵۰ درصد تخفیف نمایشگاه فرانکفورت و بلیط و تخفیف انبار نمایشگاه و تبلیغات تخفیف بدهیم، یکی از مشکلات ما تبلیغات کالای خوب ایرانی از سیمای جمهوری اسلامی و فضای شهری گران است، آیا نمی شود برای تبلیغات کالای با کیفیت داخلی از رسانه ملی تخفیف قائل شد.

وی با بیان اینکه برخی از تبلیغات سیما تبلیغات اغوا کننده و گمراه کننده است، گفت: این تبلیغات بر اساس ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان جرم محسوب می شود و این تبلیغات بیش از آن چیزی که هست به بیننده و شنونده تلقین می کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نباید دچار شعار زدگی شویم ما باید اجازه دهیم مصرف کننده فرش را مصرف کند و اینجا سطح زندگی و معیشت بافنده را بالا ببریم نگذاریم خون از دست بافنده بیاید و در کارگاه نمور به کار بپردازد، باید این فرش ها از مرزها خارج شود .فرش های ما باید برای نگهداری و شستشو و نگهداری دارای شناسه باشند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس دبی: رونق صنعت کفپوش در خاورمیانه(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی با پتانسیل خوبی بعد از چندسال دوباره برگزار شد. در این نمایشگاه…

19 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

2 روز ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

2 روز ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

2 روز ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

3 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

3 روز ago