Categories: اخبار نساجی

قبح تخلف در مملکت شکسته شده است

 

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه قبح تخلف در مملکت شکسته شده است، گفت: برای مجلسی که تازه کار خود را آغاز کرده، درست نیست به تخلفات دامن بزند.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) کلیات طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور را مورد رسیدگی قرار داده و با ۱۲۲ رای موافق، ۴۴ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع از ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

دو فوریت این طرح در جلسه علنی روز گذشته مجلس تصویب و برای رسیدگی به کمیسیون برنامه و بودجه پارلمان ارجاع داده شده بود اما این کمیسیون بر اساس ۷ دلیل این طرح را تصویب نکرده و آن را رد کرده بود.

در جلسه علنی امروز بهارستان، اقبال لاهوتی نماینده لنگرود در سخنانی به عنوان اولین مخالف رد این طرح، اظهار داشت: اجرای کارهای عمرانی به معنی اشتغال است، آیا ما حیفمان نمی‌آید که اعتبارات راه‌های روستایی و پروژه‌‌های کلان و نیمه تمام را برگشت دهیم؟

وی افزود: چرا باید اعتبارات عمرانی برگشت بخورد در حالیکه همه ما دغدغه آن را داریم.

در ادامه این جلسه جلیل جعفری نماینده خلخال در مجلس نیز در سخنانی به عنوان دومین مخالف رد این طرح گفت: فصل کاری در استان‌های سردسیر عملا ۶ ماه است.

وی افزود: با توجه به این مدت کم، زمان محدودی برای انجام پروژه‌های عمرانی در استانها وجود دارد که بر این اساس هزینه‌های اضافی تحمیل و کارها با عجله انجام می‌شود و پروژه‌ها علمی و اصولی پیش نمی‌رود.

جعفری همچنین گفت: در این شرایط، تاخیر در توسعه مناطق محروم و خسارت به بیت‌المال را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سید‌ناصر موسوی نماینده فالاورجان نیز به عنوان سومین و آخرین مخالف رد این طرح، گفت: در فلاورجان پروژه‌های ۲۰ ساله وجود دارد که دولت هنوز کار ساخت آنها را به اتمام نرسانده است و مطمئنم در شهرستان‌های دیگر نیز قطعا از این دست پروژه‌ها وجود دارد.

موسوی همچنین یادآور شد: خواهش بنده این است که نمایندگان کمک کنند تا مهلت جذب اعتبارات پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌داری قانون بودجه سال ۹۰، برای ۲ ماه آینده تمدید شود تا پروژه‌ها برگشت نخورد.

در ادامه این جلسه غلامرضا تاج‌گردون نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه پارلمان در سخنانی در موافقت با رد طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور، با تاکید بر اینکه قبح تخلف در مملکت شکسته شده است، پرسید ما به عنوان نمایندگان مردم که ناظر بر اجرای قوانین هستیم، چرا باید به این موضوع دامن بزنیم.

وی افزود: برای مجلسی که تازه کار خود را آغاز کرده، درست نیست به تخلف دامن بزند و اگر این طرح را تصویب کنیم، بودجه ۹۲ نیز با تاخیر ارائه خواهد شد.

ایرج عبدی دیگر نماینده‌ای بود که در موافقت با رد طرح مذکور در صحن علنی سخنرانی و تصریح کرد: این موضوع مشکل دولت است بنابراین قوه مجریه باید لایحه‌ای ارائه دهد که عدد و ارقام داشته باشد.

وی افزود: نمایندگان می‌خواهند راجع به موضوعی تصمیم‌گیری کنند که بدعت جدیدی را در مجلس ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه این بدعت‌ها در حد قانونگذاری بدوی هم نیست، گفت: اگر قانون وجود دارد، معنا ندارد که اگر تخلفی در جایی انجام شد ما با تصویب قانون جدید بخواهیم مشکل را حل کنیم.

عبدی در خاتمه تاکید کرد که این رویه بدی در قانونگذاری است.

جعفر قادری نماینده شیراز آخرین موافقی بود که در سخنانی در موافقت با رد این طرح، گفت: تا زمانی که تفریغ بودجه ارائه نشود، نمی‌توانیم اشکالات و ایرادات قوانین و بودجه را برطرف کنیم.

وی افزود: با تصویب این تمدید مجوزی به دولت داده می‌شود که تا اواخر سال جاری، بودجه ۹۲ را ارائه ندهد.

قادری ادامه داد: همه ما می‌دانیم که دستگاه‌های اجرایی در این مدت تا پایان تیرماه بودجه‌ها را جذب می‌کند و اگر بنا باشد دیون خود را پرداخت کنند، نه تنها این بودجه بلکه اگر ۳ برابر هم باشد، باز هم نمی‌توانند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و پوشاک روسیه

تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌مابین اتحادیه و صادرات نساجی و پوشاک ایران و اتحادیه نساجی و…

23 ساعت ago

ITCPE: نمایشگاه چاپ دیجیتال در صنعت نساجی

گوانگجو که به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز خود به شهر گلها نیز شهرت دارد،…

23 ساعت ago

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌ نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را…

3 روز ago

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

4 روز ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

4 روز ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

5 روز ago