اخبار نساجی

قیمت شیر مبتنی بر حدس و گمان است !

 

قیمت شیر مبتنی بر حدس و گمان است !

 

نوسانات ارز، بهانه‌ای شده تا برخی اصناف ازجمله کارخانه‌های شیر و فرآورده‌های لبنی، قیمت امروز کالاهای خود را با حدس و گمان قیمت ارز در آینده به بازار عرضه کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: درباره هزینه‌های تولید شیر، باید مسائل مختلفی ازجمله افزایش قیمت کنجاله و یا حامل‌های انرژی به مقدار تأثیرگذاری آنها را در نظر گرفت. بدون شک این بخش‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو بوده و در نتیجه بر افزایش قیمت شیر مؤثر خواهد بود، ولی سؤال اینجا است که این قیمت‌ها بر اساس هزینه‌های تمام‌شده است و یا حدس و ظن درباره قیمت ارز در آینده؟

ایرج ندیمی با تأکید بر اینکه بسیاری از اصناف از وضعیت موجود سوء استفاده می‌کنند، افزود: وقتی از اصناف دلیل افزایش قیمت کالاها را جویا می‌شویم، در پاسخ افزایش قیمت ارز را علت اصلی این مسئله عنوان می‌کنند. ولی سؤال اینجا است که محصولی مانند شیر، تا چه اندازه ارزبَر است؟ سؤال دیگر اینکه این قیمت‌ها مطابق با قیمت ارزی است که تاکنون دریافت کرده‌اند و یا ارزی که بعداً دریافت می‌کنند؟

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی به اصناف هشدار داد که مجلس این روند را تحمل نمی‌کند و در صورت ادامه این رفتار که آن را فساد اقتصادی خواند وکلای ملت وارد عمل خواهند شد.

ندیمی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت‌ها را می‌پذیریم، ولی سوءاستفاده را هرگز. اگر این روش ادامه یابد، راه‌های دیگری ایجاد می‌کنیم و فرصت‌های جدیدی به‌وجود می‌آوریم. این مسئله را در نشست با رئیس شورای اصناف نیز مطرح کرده و هشدار دادیم که ادامه این روند، به ضرر تولیدکنندگان تمام می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×