اخبار نساجی

آخرین وضعیت حذف صفر از پول ملی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

آخرین وضعیت حذف صفر از پول ملی

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با بیان جزییاتی از لایحه‌ حذف صفر که به رییس‌جمهوری برای امضاء و ارسال به مجلس تقدیم شده است، گفت: در این لایحه حذف چهار صفر از پول ملی پیشنهاد شده و برای زمان اجرایی شدن آن هم هرچند سال ۱۳۹۳ پیشنهاد شده اما نیاز به یک مهلت حداقل ۱۸ ماهه پس از تایید و قبل از اجرا لازم است.

ایسنا نوشت: پیمان قربانی در مورد حذف صفر از پول ملی عنوان کرد: لایحه حذف صفر از پول ملی به رییس‌جمهوری داده شده که امضا‌ و سپس به مجلس ارسال کند. حال هر زمان که مسائل قانونی آن اجرا شود و این موضوع در فاز اجرایی برود ما کار را به اجرا می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه در این لایحه حذف چهار صفر پیشنهاد شده است، افزود:با توجه به ذکر نام ریال در قانون پولی و بانکی به جریان انداختن یک پول جدید مستلزم تصویب قانونی است.

قربانی اضافه کرد: در این لایحه نام پول جدید پیشنهاد نشده است چرا که نامگذاری پول کار ما نیست و در یک سطح ملی باید این کار انجام شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تصریح کرد: ما داخل بانک مرکزی کلیه‌ کارهای خود را کماکان ادامه می‌دهیم اما به‌طور کلی آغاز مراحل اجرایی در سطح جامعه منوط به این است که مجلس شورای اسلامی این طرح را تایید کند و هر وقت تایید کردند، ما کار را در یک زمان‌بندی مناسب انجام می‌دهیم.

وی در مورد زمانبندی اجرای این طرح اظهار کرد: پیشنهاد شده بود که ابتدای سال ۹۳ اجرا شود اما حداقل ۱۸ ماه زمان برای بعد از تصویب باید باشد. یعنی مثلا اگر مجلس در میانه سال ۱۳۹۲ این طرح را تایید کند ما نمی‌توانیم از سال ۹۳ اجرا کنیم، بلکه ۱۸ ماه بعد از آن می‌توانیم آن را اجرا کنیم. چرا که این کار یک‌سری لوازمات اجرایی از جمله چاپ اسکناس دارد و به همین دلیل این چنین زمانی نیاز است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×