Categories: اخبار نساجی

لزوم ایجاد موج جدید حمایت از تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی تولید و هدفمندکردن سیاست‌های حمایتی از آن در سال ۹۱ گفت: برای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی باید مکانیزم‌های سنتی تولید را دگرگون کرد.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، مهدی غضنفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری سال ۹۱ به عنوان سال تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری پیش‌شرط‌هایی دارد که از جمله آن تغییر در مکانیزم‌های سنتی موجود در تولید کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این میان برای حفظ و صیانت از تولید کشور، شایسته است نظام‌های سنتی مدیریت تولید، مورد بازنگری قرار گرفته و زمینه تحول در عرصه تولید و تجارت در کشور بیش از گذشته فراهم شود.

وی تصریح کرد: از جمله شاخصه‌های این تحول در نظام‌های جدید حمایت و مدیریت تولید که می‌تواند منجر به تقویت مزیت‌ رقابتی شده و برای کشور ارزش‌زا باشند، نوآوری در محصولات و تولیدات داخلی در کنار سرعت در پاسخگویی به نیاز بازارهای داخلی و خارجی است.

غضنفری با تاکید بر ضرورت انعطاف‌پذیری و یکپارچگی امر تولید و تجارت خاطرنشان کرد: باید بر مبنای تقسیم کار ملی؛ زمینه هدفمندسازی و هوشمندسازی سیاست‌های هدایتی و حمایتی تولید را فراهم ساخت و با ایجاد زمینه مناسب برای توسعه دانش بومی و ارتقای توانمندی‌های فناوری، عملیاتی و بازاریابی به کسب مزیت‌های رقابتی پایدار و خلق ارزش برای کشور در بازارهای داخلی و خارجی پرداخت.

وی گفت: شکل‌گیری موج جدید نظام حمایت از تولید در ایران و تحقق تولید صادراتی، علائم و نشانه‌هایی دارد که با مشاهده این علائم می‌توان به دستیابی به این هدف امیدوارتر شد.

غضنفری در تشریح این نشانه‌ها افزود: کیفیت برتر محصولات و خدمات، کاهش مستمر هزینه‌ها در طول زنجیره تامین، تولید و توزیع، رضایت مشتریان، سرعت عمل و انعطاف‌پذیری بالا در جریان تولید محصولات و ارایه خدمات و نیز ارایه خدمات بهتر وگسترده‌تر از جمله نشانه‌هایی است که باید در تولید کشور بروز و ظهور کند.

وی نام ونشان معتبر، مدیران و پرسنل توانمند، استفاده بهینه و بهره‌ور از منابع و ظرفیت‌های تولیدی، نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی مستمر، بهره‌گیری بیشتر از دانش بومی و فناوری‌های نوین، تغییر الگوهای سنتی مدیریت تولید به الگوهای مدرن و پایبندی به تعهدات قانونی، اجتماعی و حرفه‌ای تولیدکنندگان را از دیگر نشانه‌های شکل گیری موج جدیدی حمایت از تولید دانست.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

11 ساعت ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

1 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

2 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

2 روز ago

استقبال از قالیچین در نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

3 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

3 روز ago