اخبار نساجی

تهیه پروتکل نقل و انتقال سرمایه‌گذاری خارجی از طریق مرکز مبادلات ارزی

 

تهیه پروتکل نقل و انتقال سرمایه‌گذاری خارجی از طریق مرکز مبادلات ارزی

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی اقتصادی در حال تهیه پروتکلی است که بانک مرکزی بتواند براساس مقررات و از طریق مرکز مبادلات ارزی اقدامات لازم را برای نقل و انتقالات سرمایه خارجی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهروزعلیشیری به مشکلات خروج سرمایه از کشور اشاره کرد و گفت: در قانون سرمایه‌گذاری خارجی به طور مشخص تعیین شده که دولت متعهد است برای نقل و انتقال وجوه سرمایه‌گذاران خارجی از طریق بانک مرکزی بر اساس قانون سرمایه‌گذاری خارجی اقدام به خروج سرمایه سرمایه‌گذاران خارجی کند.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران ادامه داد: در همین راستا سازمان سرمایه‌گذاری در حال تهیه پروتکلی است که بر اساس آن بانک مرکزی بتواند طبق مقررات از طریق مرکز مبادلات ارزی اقدامات لازم برای خروج سرمایه‌گذاران خارجی را انجام دهد، زیرا سازمان سرمایه گذاری خارجی جزو سازمان‌هایی است که مجلس اجازه داده منطبق با شرایط روز مقررات خود را تهیه کند.

وی در خصوص تاثیر نوسانات نرخ ارز در جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز تصریح کرد: این نوسانات عامل اصلی تشویق جذب سرمایه گذاران خارجی به کشور بوده است و این موضوع خود عامل محرک برای حضور سرمایه گذاران خارجی شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین از نهایی شدن ساختار سرمایه گذاری خارجی تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: بر همین اساس عملکرد سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ارتقا می یابد.

علیشیری در خصوص تاثیر خصوصی سازی بر افزایش روند جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز اظهار کرد: خصوصی سازی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی از دو منظر به افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کرده که یکی تاثیر مستقیم بر سرمایه گذاری خارجی و شرکای داخلی بوده و نمونه بارز آن مربوط به واگذاری پتروشیمی رازی است.

علیشیری با بیان این که افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیاز به اصلاحات زیربنایی گسترده در حوزه اقتصادی دارد، اظهار کرد: ویژگی عمده جذب سرمایه‌گذاری خارجی تغییر در عملکرد فضای کسب و کار کشور است که در این رابطه چهار ویژگی مربوط به دولت و چهار مورد دیگر مربوط به قوه قضائیه و یکی از این موارد نیز مربوط به شهرداری است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی برخی از مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی را مربوط به نکات اجرایی همچون ویزای کار، پروانه کار و نقل و انتقالات گمرکی دانست و افزود: در این رابطه در حال پیگیری‌های مستمر برای حل این مشکلات هستیم که تاکنون برخی از این مشکلات حل و تاکنون ۲۱ مصوبه صادر شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×