Categories: اخبار نساجی

مذاکرات هسته ای، فقل محدودیت های ارزی برای تجار ایرانی را خواهد گشود

 

 یک فعال اقتصادی با اشاره به محدودیت های اعتباری و اسنادی اعمال شده از سوی بانک های خارجی برای بازرگانان داخلی جهت انجام معاملات بین المللی در پی تحریم ها گفت: یکی از نتایج مذاکرات هسته ای، گشوده شدن فقل محدودیت های اعتبار ارزی و اسنادی برای تجار ایرانی است.

سید احمد رضازاده که در زمینه بازرگانی و صادرات محصولات فولادی فعال است، روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: بسیاری از کشورها مشتری محصولات ایران هستند اما به دلیل اعمال تحریم های بانکی، صادرات این محصولات به خارج از کشور با مشکلات متعددی روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر بسیاری از مشتریان خارجی برای خرید محصولات داخلی تماس برقرار کرده اند، تصریح کرد: اما عدم مبادله ارز از سوی بانک های خارجی موجب شده تا طرفین بازار یکدیگر را از دست بدهند.

رضازاده با اشاره به اینکه شرکت تحت مدیریتش هم اکنون به ۱۱ کشور دنیا محصولات فولادی ایران را صادر می کند، گفت: با برداشتن تحریم ها این تعداد به ۲۵ کشور خواهد رسید.

وی ادامه داد: تحریم ها افزون بر اینکه مشکلات بانکی برای صادرکنندگان بوجود آورد، فعالان این عرصه را در زمینه های حمل و نقل بین الملل و بیمه کشتیرانی دچار مشکل کرد.

این فعال اقتصادی بااشاره به اینکه شرکت تحت مدیریتش برای صدور محصولات ایرانی هم اکنون از کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا نیز پیشنهاد دارد، تصریح کرد: به دلیل قطع ارتباط بانکی و عدم شناخت از طرف مقابل این پیشنهادات عملی نشده است.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورها از جمله گرجستان، قطر و کویت نیز پس از تحریم ها خرید محصولات ایرانی را متوقف کردند، اظهار کرد: با توافق هسته ای خرید این کشورها از شرکت های ایرانی از سرگرفته خواهد شد.

رضازاده تاثیر نتایج مذاکرات هسته ای بر تولید داخل و صادرات محصولات ایرانی را بسیار موثر دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی کشور به دلیل اعمال تحریم ها و مشکلاتی که در زمینه صادرات وجود دارد با ظرفیت کامل خود فعال نیستند و رفع تحریم ها می تواند به از سرگیری فعالیت این واحدها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این واحدهای تولیدی بر مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز تاثیرگذار است، گفت: نتایج مذاکرات هسته ای نتنها از لحاظ سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار است بلکه پیامدهای اجتماعی و فرهنگی نیز دارد.

ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ پس از ۲۲ ماه مذاکرات سخت و فشرده، ۲۳تیر ۹۴ برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای و همزمان لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران به یک جمع بندی رسیدند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

12 ساعت ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

17 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

19 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

2 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

2 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago