اخبار نساجی

مشکل کار برخی از اتباع چینی در ایران حل می‌شود

وزیر منابع انسانی و تامین اجتماعی چین گفت: مشکل کار برخی از اتباع چینی در ایران با تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این کشور حل می‌شود.

“وی مین” عصر امروز یکشنبه در مراسم یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی جمهوری خلق چین در تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر بین دولتهای چین و ایران روابط سازنده و رو به پیشرفتی شکل گرفته است، گفت: در حال حاضر همکاریهای دو کشور در تمام زمینه ها گسترش یافته است.

وزیر منابع انسانی و تامین اجتماعی جمهوری خلق چین اظهار داشت: ما برای توسعه روابط با ایران اهمیت قائل هستیم و برای آن تلاش می شود تا بتوانیم زمینه های گسترش همکاریهای کار و تامین اجتماعی با ایران را تحکیم و تقویت بخشیم.

مین با تاکید بر اینکه در سال ۲۰۰۸ میلادی دو وزارتخانه در چین ادغام و وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی تشکیل شد، افزود: وظایف مربوط به نیروی انسانی کشور چین و تامین اجتماعی تحت پوشش این وزارتخانه شده اما هم اکنون چین وارد یک مرحله پیشرفت وجامعه ثروتمند شده است که ما با فرصتهای فراوانی روبرو هستیم.

وی با اشاره به رشد یکباره اقتصاد چین در سه دهه اخیر، اظهارداشت: نگاه مشترک وزارت کار ایران و چین می تواند روابط دو کشور را تحکیم کند و انعقاد تفاهنامه سرآغازی بر گسترش همکاری ها است.

وزیر منابع انسانی و تامین اجتماعی جمهوری خلق چین اظهار داشت: در ۳۰ سال گذشته دولت چین در بخش بنگاههای خرد سلیقه مناسبی را داشته است، ضمن اینکه هم اکنون ۹۲ درصد کل بنگاهها در چین کوچک هستند که ۸۰ درصد مشاغل مورد نیاز مردم را نیز ایجاد می کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی خاطرنشان کرد: از کل ۳۵۰ میلیون نفر شاغل چینی ۶۵ میلیون نفر در دستگاههای دولتی و ۲۸۵ میلیون نفر دیگر در بخش خرد و خصوصی مشغول به کار هستند.

مین با اشاره به اینکه دولت چین در سال گذشته مصوبه ای را برای توانمند سازی نیروی انسانی و تقویت بنگاههای دولتی و خصوصی در دستور کار داشته است گفت: دولت چین در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ شبکه جامع تامین اجتماعی را در کلیه بخش های کشور ایجاد و گسترش دهد.

این مقام مسئول چینی در پایان سخنانش گفت: بدنبال استفاده از تجربیات ایران و تبادل اطلاعات خود هستیم. البته مجوز کار برخی از اتباع چینی و سرمایه گذاران در ایران دارای مسائلی بوده است که با تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل حل و پیگیری خواهد بود

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×