اخبار فرش ماشینی

موفقیت نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: ارزیابی مثبت خانم آذلبار (ویدیو)

خانم آذلبار نماینده شرکت نمایشگاهی دموتکس در ایران نمایشگاه دموتکس خاورمیانه (دموتکس دبی) که در تاریخ ۴ الی ۶ اردیبهشت ماه در دبی برگزار شد را مثبت ارزیابی کرد.  ایشان در ادامه در مورد ابعاد مختلف این نمایشگاه به خبرنگار مجله نساجی کهن گفت: “در مدت زمان کوتاهی (در حدود سه ماه ) که تصمیم به برگزاری این نمایشگاه شد این نمایشگاه توانست موفقیت نسبتا خوبی چه در زمینه تعداد غرفه گذار چه در زمینه مارکتییگ و بازاریابی کسب کند و اینجا بود که دموتکس نشان داد که برند مهمی در برگزاری نمایشگاه های فرش و کفپوش در دنیا است.

علاوه بر فرصت کم تا برگزاری نمایشگاه چالش های زیادی بر سر راه برگزاری نمایشگاه داشتیم.چه چالش های طبیعی و غیر طبیعی چه سیاسی و غیر سیاسی که ما را دچار فراز و فرودهای بسیاری کرد ولی خوشبختانه نه نمایشگاه کنسل شد و نه غرفه گذاران و بازدیدکنندگان از شرکت و بازدید در این نمایشگاه منصرف شدند.”

در نمایشگاه امسال غرفه گذاران از ۱۶ کشور حضور داشتند که کشور ایران در رتبه اول قرار داشت و این باعث افتخار ماست که این اولین بار بود که برندهای فرش ایران در یک نمایشگاه بین المللی در دنیا درخشیدند.

ایشان حضور شرکت های ایرانی را در این رویداد مهم پررنگ ارزیابی کرده و ادامه داد: “از لحاظ تعداد غرفه گذار شرکت ایرانی رتبه اول را داشتند و از نظر وسعت ۷۰ درصد فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده اند. اما با توجه به اینکه شرکت های هندی و چینی که در نمایشگاه امسال حضور داشتند بسیار راضی بودند پیش بینی می شود در سال آینده تعداد غرفه گذاران چینی و هم هندی هم افزایش یابد.

در نمایشگاه دموتکس هانوفر به دلیل تعداد بالای غرفه گذاران گروه های کالایی داریم و طبعا فرش ماشینی در کنار فرش دستباف در یک سالن قرار ندارند. اما در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه به دلیل دور اول برگزاری و محدود بودن غرفه گذاران فرش دستباف عملا اینکار امکان پذیر نبود اما برای سال های آینده قطعا با افزایش تعداد غرفه گذارها به این مساله هم فکر خواهیم کرد.

چهار شرکت  فرش ماشینی ایرانی به دلیل مشکل در ترخیص کالاهای خود متاسفانه روز اول را نمایشگاه را از دست دادند که به کمک مقامات ذیربط توانستیم این مشکل را برطرف بکنیم و روز دوم و سوم موفق به ارایه محصولات خود در نمایشگاه شدند و دلیل نرسیدن آن ها مشکلات اب و هوایی و سیل یا کوتاهی غرفه گذاران نبوده است صرفا خطای ترخیص کار بوده است.”

نمایشگاه سال بعد در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ آوریل برنامه ریزی شده است که قطعا در سال آینده توجه بیشتری به بخش فرش دستباف و سایر کفپوش ها خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خانم آذلبار آینده بسیار روشنی را برای این رویداد ترسیم می کند و می گوید: ” ما برای سال آینده با انجمن های فرش دستباف و کمسیون های مرتبط صحبت هایی مفیدی را داشته ایم و امکان حضور بیشتر آن ها را در این نمایشگاه فراهم کرده ایم.

در سال آینده قطعا رویدادهای جانبی بیشتری در نظر گرفته خواهد شد. برجسته ترین رویداد امسال ارایه بزرگترین فرش دستبافت دنیا توسط فرش عظیم زاده بود. در نظر گرفتن رویدادهای جانبی نمایشگاه را برای بازدیدکنندگان و غرفه گذاران جذاب خواهد کرد.

پرجم ایران در نمایشگاه امسال چه در بخش فرش دستباف با حضور بزرگان این صنعت از جمله فرش عظیم زاده بالا بود و در بخش فرش ماشینی شرکت های وفادار به برند دموتکس با حضور خود در این نمایشگاه، نمایشگاه را زیباتر کردند و امیدواریم در سال آینده تعداد آن ها بیشتر شود. با حضور شرکت های بیشتر برند دموتکس قوی تر خواهد شد و شرکت ها هم به منافع بیشتری در بستر نمایشگاه های ما دست خواهند یافت.

خبرهای خوبی در راه است چه در مورد دموتکس هانوفر و چه زمینه برند دموتکس. مذاکرات بسیار سازنده و مثبتی با انجمن صنایع نساجی ایران، کارگروه های فرش، کمیته فرش ماشینی، کمیته صادرات، اتحادیه فرش ماشینی کاشان و تمامی مشتریان کلیدی داشته ایم و امیدوارم که با هم بتوانیم برند دموتکس را قوی کنیم چون که این نمایشگاه به نفع شرکت های ایرانی خواهد بود.”

در زیر می توانید ویدیو این مصاحبه را مشاهده نمایید:

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×