اخبار نساجی

مصوبه رئیس جمهور ازبکستان در خصوص حمایت از تولید داخلی و مبارزه با ورود کالای قاچاقی

 

بر اساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند، رئیس جمهور ازبکستان به منظور حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات کالای قاچاق و تقلبی به این کشور، قوانین جدیدی برای ورود کالا و وسائل نقلیه در ژانویه ۲۰۱۳ مصوب کرده که متن آن به شرح ذیل می‌باشد:

به منظور ادامه مبارزه با فروش کالاهایی که بطور قاچاقی و تقلبی وارد شده و بر اساس روش‌های شناخته شده بین‌المللی جهت تنظیم فعالیت بازرگانی خارجی و ایجاد شرایط مساعد برای گسترش تولید کالاهای مصرفی با کیفیت بالا و قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی توسط شرکت‌های داخلی کشور:

۱- معاون اول نخست وزیر جمهوری ازبکستان با مشارکت وزارت اقتصاد، وزارت روابط اقتصادی، سرمایه‌گذاری‌ها و بازرگانی خارجی و کمیته دولتی گمرک ظرف مدت یک ماه فهرست و اقلام کالاهای مصرفی وارداتی را از نظر انتقادی بررسی و تا اول ماه مارس پیشنهادها در مورد کاهش شدید فهرست و میزان واردات آنها با توجه به گسترش تولید انواع کالاهای غذایی و غیرغذایی توسط شرکت‌های داخلی در چارچوب برنامه‌ای هدفمند به هیأت وزیران ارائه کند.

۲- کمیته دولتی گمرک با مشارکت کمیته دولتی مالیات جمهوری ازبکستان و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذی‌نفع دیگر، ظرف مدت دو هفته پیشنهادات خود را در مورد گسترش اضافی فهرست کالاهای مصرفی نشانه‌گذاری شونده با نشانه‌های ویژه شناسایی نظارتی به هیأت‌وزیران ارائه کنند.

۳- مقرر گردد که:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از اول آوریل ۲۰۱۳ (۱۲ فروردین ۱۳۹۲) متصدیان حمل و نقل وارد یا ترانزیت‌کننده‌ی کالاها از طریق مرز گمرکی جمهوری ازبکستان مکلف خواهند بود اطلاعات درباره کالاهای ترانزیتی از جمله نام، مقدار، وزن و ارزش کالا و همچنین کد آن‌ها طبق سیستم هماهنگ شده توصیف و کدگذاری کالاها را به گمرک محل عبور از مرز ارائه کنند.

از اول جولای ۲۰۱۳ (۱۰تیر ماه ۱۳۹۲) کالاهای مصرفی و وسایل بهداشت شخصی وارداتی و کالاهای مصرفی وارداتی دیگر طبق فهرست تأیید شده توسط هیأت وزیران جمهوری ازبکستان، باید دارای برچسب مشخصات کالا به زبان رسمی کشور (ازبکی) باشند که توسط شرکت تولیدکننده تهیه شده باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×