اخبار نساجی

معاون رییس جمهوری: عدم توازن در محیط موجب کاهش آب دریاچه ارومیه شده است

 

معاون رییس جمهوری: عدم توازن در محیط موجب کاهش آب دریاچه ارومیه شده است

تبریز- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: عدم توازن در محیط، موجب کاهش آب دریاچه ارومیه شده است.

‘محمدجواد محمدی زاده’ روزدوشنبه درجمع خبرنگاران در تبریز با اشاره به اینکه بارگذاری طبیعت باید به اندازه طاقت و توان آن باشد، اظهار کرد: بارگذاری در دریاچه ارومیه بالا بوده و بر این اساس، آب اجازه ورود به سطح دریاچه را پیدا نمی کند.

وی افزایش سطح زیرکشت آبی را یکی از دلایل اصلی کاهش آب دریاچه ارومیه برشمرد و افزود: در۵۰ سال گذشته حوضه آبریز این دریاچه و کشت آبی، حدود ۲۳ هکتار بود و این میزان درحال حاضر به ۶۸۰ هکتار افزایش یافته است.

محمدی زاده تاکید کرد: غفلت ۴۰ تا ۵۰ ساله از دریاچه، موجب ایجاد مشکل شده به طوری که آورد آب کم شده و از طرفی برداشت آب در بالا دست بیشتر شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اظهارکرد: باید مصرف آب در دریاچه ارومیه مدیریت می شد که در این خصوص شخص رییس جمهور به صورت مستقیم درجلسات مربوط شرکت و دستورات لازم راصادر و بودجه مناسبی نیز در اختیار دستگاه های متولی قرار گرفت.

محمدی زاده، انتقال آب حوضه به حوضه از ارس و کردستان که طی پنج سال آتی پایان می یابد را از جمله اقدامات انجام شده در افزایش آب دریاچه ارومیه اعلام و اضافه کرد: با آغاز اصلاح روشهای آبیاری کشاورزی، آورد آب را نیز افزایش می دهد.

وی افزود:‌ دو هزار و ۷۶۰ میلیون ریال اعتبار ویژه به این طرح اختصاص داده شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در خاتمه گفت: اعتبار انتقال آب حوضه به حوضه از ۲۵۰ میلیارد ریال به ۱۰ برابر این میزان افزایش یافته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×