گزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه ایندکس ژنو و زنده شدن امیدها در صنعت منسوجات نبافته

جامعه بین المللی منسوجات نبافته یک بار دیگر در ژنو برای INDEX23 گرد هم آمدند. شرکت کنندگان از دیدن چنین حضور جهانی با ۶۱۰ غرفه دار از ۴۳ کشور که محصولات خود را بیش از ۵۰ هزار متر مربع از فضای ناخالص نمایشگاهی به نمایش گذاشتند، بسیار خوشحال شدند. این نشان دهنده افزایش قابل توجهی در غرفه داران در مقایسه با سال ۲۰۲۱  است و نشانه روشنی است که کل صنعت منسوجات نبافته دوباره به تجارت بازگشته است. تعداد شرکت کنندگان نیز افزایش یافت و بیش از ۱۲ هزار بازدیدکننده از بیش از ۱۰۰ کشور به این رویداد پیوستند.

با توجه به جذابیت این رویداد منحصر به فرد، غرفه داران از چهار روز فشرده برای ملاقات با مشتریان جدید بالقوه و گسترش تجارت با مشتریان فعلی حداکثر استفاده را کردند. نمایشگاه منسوجات بی بافت INDEX  به عنوان پیشروترین نمایشگاه منسوجات بی بافت در جهان، بار دیگر فرصتی استثنایی برای نشان دادن آخرین پیشرفت ها و پیشرفت های نوآورانه در همه کاربردهای منسوجات نبافته به هزاران بازدید کننده از سراسر جهان ارائه کرد.

رویداد های جانبی INDEX، مرکز تبادلی بود برای نمونه‌هایی از نوآوری‌ها و پیشرفت‌های جدید در بخش منسوجات بی بافت.

 

مورات دوگرو، مدیر کل EDANA، گفت: “ما اینجا هستیم تا تجارت کنیم، و صنعت منسوجات نبافته به ما نشان داد که زنجیره تامین منسوجات بی بافت یک خانواده بزرگ است. خوشحالی واقعی ما در این است که همه فعالان و کارشناسان صنعت بار دیگر شخصاً برای تبادل، لبخند، مذاکره، شبکه‌سازی، بحث و گفتگو و بسیاری موارد دیگر متحد شدند تا به چالش‌ها و بحث در مورد نوآوری‌ها و آینده این صنعت پرداخته شود.»

Pieter Meijer، رئیس هیئت مشاوران INDEX اضافه کرد: «دیدن نمایندگان بسیاری از نسل‌های جوان که نیاز صنعت را از نظر ایده‌های جدید، راه‌حل‌های پایدار و معماری کسب‌وکار تأمین می‌کنند، دلگرم‌کننده است».

در کنار خود نمایشگاه، برنامه کاملی از رویدادهای جانبی نیز وجود داشت که مورد علاقه شرکت‌کنندگان قرار گرفت: ارائه محصولات ویژه و نوآورانه ۳۳ غرفه‌دار، مجموعه ای از سمینارهای آموزنده که موضوعات بی شماری از جمله منسوجات پزشکی، پایداری، اقتصاد چرخشی، ژئوسنتتیک، منسوجات، تجارت منصفانه، برابری جنسیتی، نوآوری، و روندهای بازار را پوشش می دهد.

جلسات توجیهی منطقه ای که بینش هایی را در مورد بازار منسوجات نبافته در مناطق مختلف در سراسر جهان ارائه می دهد. و یک آموزش کلی منسوجات نبافته به عنوان آمادگی برای کسانی که تازه وارد این صنعت شده اند. همه این موضوعات توسط کارشناسان برجسته صنعت و سخنرانان مهمان، از جمله سازمان تجارت جهانی (WTO) و انجمت های بین المللی بی بافت ارائه شده است.

نگرانی برای محیط زیست در سال‌های اخیر اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است، و بار دیگر موضوع کلیدی در INDEX23 باقی ماند، زیرا شرکت‌ها برای دستیابی به کاهش بیشتر CO2 و چرخش در زنجیره تامین تلاش می‌کنند.

دوره بعدی این نمایشگاه در تاریخ ۲۱ تا ۲۴ آوریل سال ۲۰۲۶ در ژنو سوییس برگزار خواهد شد. 

 

 

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

13 ساعت ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

19 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

20 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

2 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

2 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

4 روز ago