طراح فرش اصفهانی گفت: نباید اجازه داد جایگاه طراحی نقوش اسلیمی در فرش ایرانی به خطر بیفتد، به همین جهت طراحان فرش باید نوآوری در کار خود را بالا ببرد تا جایگاه نقوش اسلیمی در فرش ایرانی به خطر نیفتد و همچنان در رأس باشد.
مهری هاتفی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اصفهان دارای گنجینههای عظیم در زمینه فرش است که مقرر شده بود یک موزه فرش در اصفهان برای این کار در نظر گرفته شود که هنوز این امر محقق نشده است.
وی افزود: فرش ایرانی در دنیا جایگاه ویژهای دارد که این امر به دلیل دستباف بودن و همچنین استفاده از طرحها و نقوش سنتی و اسلیمی در آن است و به همین جهت هم در دنیا شهره شده است.
طراح فرش و پژوهشگر عرصه معماری و طراحی بیان کرد: در حال حاضر طراحی فرش به سمت مدرنیته کشیده شده است و از مفاهیم اسلیمی فاصله گرفته و به این شکل به مردم القا میشود.
وی با بیان اینکه، نباید اجازه داد جایگاه طراحی نقوش اسلیمی در فرش ایرانی به خطر بیفتد، گفت: طراحان فرش باید نوآوری در کار خود را بالا ببرند تا جایگاه نقوش اسلیمی در فرش ایرانی به خطر نیفتد و همچنان در رأس باشد.
هاتفی تصریح کرد: ذائقه مخاطبان نباید به سمت فرش غیر ایرانی کشیده شود و این وظیفه خطیر بر عهده طراحان فرش است که هم سلیقه مخاطب را در کار خود حفظ کنند و هم به حفظ اصول فرش ایرانی بپردازند.
وی در پایان اضافه کرد: اگر موزه فرش اصفهان راهاندازی شود تعاملات در این زمینه به خوبی و به سهولت انجام میشود، به همین جهت باید این کار به زودی انجام شود و طراحان فرش نیز بیش از گذشته نسبت به حفظ طرحهای ایرانی در فرش ایرانی متعصب باشند.
انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…
ریچارد آرکرایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…
تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…
دکتر امیررضا باودر طراح محصول، مسئول تجربهی کاربرِ یک محصول بوده و معمولاً اهداف کسب…
شرکت Oerlikon Neumag در حال متحول کردن تولید نخ BCF با کارخانه نوآورانه BCF خود…
آقای مهدی نوروزپور: در سالهای اخیر، صادرات محصولات نساجی ایران با چالشها و فرصتهای متعددی…