Categories: اخبار نساجی

نحوه بخشودگی دیرکرد تسهیلات تولیدکنندگان تا ۱۵اسفند

 

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد: تولیدکنندگانی که بتوانند تا ۱۵ اسفندماه بدهی های خود را پرداخت کنند از ۶ درصد جریمه دیرکرد معاف خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قربان دانیالی امروز چهارشنبه در یک نشست خبری در وزارت امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه در شهریورماه امسال ۱۵۲ طرح را با توجیهات اقتصادی و فنی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی معرفی کردیم، گفت: هم اکنون قرارداد طرح های یاد شده نیز نهایی شده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اعلام اینکه از منابع صندوق توسعه ملی صرفا بخش خصوصی می تواند استفاده کند، اظهار داشت: تسهیلات صندوق توسعه ملی با نرخ سود ۸ درصدی و در مناطق کمتر توسعه یافته و برای بخش کشاورزی نیز با نرخ سود ۶ درصد محاسبه خواهد شد.

دانیالی با بیان اینکه در حال حاضر پس از نهایی شدن این طرح ها، به تدریج متقاضیان در حال ورود اطلاعات و تکمیل درخواست های خود هستند، افزود: به تازگی نیز قرارداد جدید دیگری به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی منعقد شده است.

وی با اعلام اینکه برای قرارداد جدید نیز طی ۲۰ دیماه طرح ها برای تایید نهایی به صندوق ارسال شده است، تاکید کرد: در بخش قراردادهای مربوط به عقود مبادله ای نرخ سود ۱۴ درصد برای قراردادهای زیر ۲ سال و نرخ سود ۱۵ درصد برای بیش از ۲ سال اعمال می شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن، تصریح کرد: بزودی برنامه های جدیدی برای انتشار اوراق مشارکت ارائه خواهیم کرد و تاکنون هم منتظر تعیین تکلیف شورای پول و اعتبار بودیم. در فاز اول ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر خواهد شد.

دانیالی سرمایه فعلی بانک صنعت و معدن را ۲۴ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال بررسی طرح افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن هستیم.

وی گفت: تولیدکنندگانی که بتوانند تا پانزدهم اسفندماه سال جاری کل بدهی های خود را به بانک پرداخت کنند از ۶ درصد جریمه دیرکرد آن معاف خواهند شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین از پذیرش طرح هایی که با اولویت سرمایه گذاری به بانک معرفی می شوند سخن گفت و اظهار داشت: در بخش حمایت از کالاهای صادراتی نیز به مزیت های رقابتی، قیمتی و بازار هدف کالا برای ارائه تسهیلات توجه می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago