Categories: اخبار نساجی

معاون وزیرصنعت معدن و تجارت: ۱۰۰ هزار تن میوه برای شب عید ذخیره شده است

 

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ذخیره سازی و نگهداری نزدیک به ۱۰۰ هزار تن میوه و مرکبات برای ایام پایان سال و شب عید خبر داد.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت (mimt ) و به نقل از ایرنا ، ‘محمد علی ضیغمی’ در گفت گوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما گفت: این ذخیره سازی و نگهداری با تفاهم و توافقی که میان تشکل های تولیدی با تشکل های توزیعی صورت گرفته، انجام شده است.
وی افزود: امسال با توجه به تولید مناسبی که تولیدکنندگان در بخش کشاورزی داشتند موفق شدیم تدارک بسیار خوبی برای شب عید داشته باشیم.
ضیغمی گفت: چون ایام پایان سال ممکن است برای برخی کالاها از جمله شکر، مواد پروتئینی یا برنج و روغن نیاز بیشتری باشد، این اقلام را با همکاری تعاونی ها و تشکل های تولیدی برای عرضه از مجاری مختلف توزیعی، عرضه می کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این محصولات از طریق نمایشگاه ها و بازارچه های عرضه مستقیم عرضه خواهند شد، گفت: برای عرضه محصولات اولویت بندی صورت خواهد گرفت به این معنی که کالاهایی که در سبد مصرف خانوار از حساسیت بیشتری برخوردار است از اولویت بیشتری در نظارت و بررسی های ما برای پیگیری ها، تامین و جریان توزیع برخوردارند.
وی ادامه داد: البته سایر کالاها از گردونه نظارت خارج نیستند به این معنی که سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، مدیریت بازرسی و نظارت اصناف به صورت عمومی بر تمامی کالاها هم بر اساس ضرایب سود و صدور فاکتوری که صادر می شود، نظارت می کنند.

برپایی ۴۰۰ فروشگاه عرضه کالا به مناسبت آغاز سال جدید
رییس شورای اصناف کشور نیز در این گفت و گوی ویژه از برپایی ۴۰۰ فروشگاه عرضه کالا با قیمت مناسب در سراسر کشور در آستانه سال نو خبر داد و گفت: در هفت نقطه تهران از جمله مصلی، پارک ارم، فرهنگسراهای خاوران و نیاوران برپا خواهد شد.
‘قاسم نوده فراهانی’ افزود: تمامی محصولات از ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند بود و از لحاظ کیفیت و قیمت نیز کنترل خواهند شد.
به گفته وی، داشتن برچسب قیمت و ارایه فاکتور برای محصولات عرضه شده در این فروشگاه ها الزامی است.
فراهانی سپس تصریح کرد: چنانچه مردم از نحوه عرضه محصولات، قیمت و کیفیت آنها رضایت نداشتند می توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند تا بازرسان فورا به آن رسیدگی کنند.
رییس شورای اصناف کشور اظهار داشت: این فروشگاه ها از ۲۵ بهمن ماه کار خود را آغاز خواهند کرد و تا هفت اسفندماه برپا خواهند بود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

رویای بافتنی‌های زنانه در قالیبافی ایرانی

من سمیه صالحی عضو هیات علمی دانشگاه اراک و پژوهشگر و طراح فرش ساکن منطقه…

2 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس دبی: رونق صنعت کفپوش در خاورمیانه(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی با پتانسیل خوبی بعد از چندسال دوباره برگزار شد. در این نمایشگاه…

1 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

2 روز ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

2 روز ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

2 روز ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

3 روز ago