اخبار نساجی

نخستین همایش بازار هدف و مدیریت بازار داخلی متمرکز

دکتر حامد پادری ثانی در خصوص مبحث همایش بازار هدف اعلام داشتند: یکی از وظایف مدیریت بازار هدف، برآورد تقاضای موجود است.

مدیران فروش و بازاریابی ایران باید درباره سطوح مختلف بازار، همچون بازار بالقوه، بازار در دسترس، بازار در دسترس واجد شرایط، بازار هدف و بازار تسخیر شده آگاهی داشته باشد.

مدیران بازاریابی در ایفای نقش خود به اندازه گیری میزان تقاضای فعلی و آتی بازار نیازمندند. بازار به عنوان مجموعه ای از مصرف کنندگان بالقوه و واقعی یک کالا تعریف شده است. در یک بازار ، مصرف کنندگان به کالا علاقه مندند ، صاحب درآمدند و به کالا نیز دسترسی دارند . مدیران فروش و بازاریابی ایران باید درباره سطوح مختلف بازار ، همچون بازار بالقوه ، بازار در دسترس ، بازار در دسترس واجد شرایط ، بازار هدف و بازار تسخیر شده آگاهی داشته باشد.

مدیران فروش و بازاریابی ایران برای برآورد فروش آینده، یک سازمان و یا شرکت می توانند از یک یا ترکیبی از چند روش پیش بینی فروش استفاده کند. این روش ها بر اساس الگوی فازی CZK پاسخ به این سوالات متفاوت اند: مصرف کنندگان چه می گویند، چه می کنند یا چه کرده اند؟ برای بررسی این که مردم چه می گویند از روش های بررسی قصد خریدار، ترکیب نظرات فروشندگان و نظریه کارشناسی باید استفاده کنند. برای دست یافتن به اینکه مردم چه می کنند از آزمون های بازار استفاده می شود و برای دست یافتن به این که مردم چه کرده اند، باید به روش های تحلیل سری های زمانی، شاخص های راهنما و تجزیه و تحلیل آماری مدیریت بازار و مدیریت تقاضا روی آورد. انتخاب بهترین روش بستگی دارد به هدف شرکت از پیش بینی، نوع کالا و موجود بودن اطلاعات و میزان اطمینان به آن ها از لحاظ فروش و یازار سازی و بازار داری دارد.

دکتر حامد پادری ثانی در ادامه سخنان خود در مورد مباحث این همایش اعلام داشتند : مباحث این همایش که در اصل اهداف همایش است به ۱۰ بخش تبدیل می شود که عبارتند از :

۱ چگونگی ایجاد بازار هدف

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۲ پیش بینی تقاضای آینده

۳ پیش بینی بر پایه نقطه قوت صنعت

۴ پیش بینی بر پایه تجزیه و تحلیل رفتار گذشته خریداران

۵ پیش بینی بر پایه مدلهای شبکه عصبی مصنوعی

۶ روش تقاضای آخرین دوران

۷ روش میانگین متحرکهای بازار هدف

۸ نگرش شرکت در بازار هدف ، برند (Brand)

۹ عوامل نوین در آمیخته بازار ، ترکیب بازار و تلفیق ذهنیت های بازار هدف

۱۰ تمرکز بر مشتری بازار هدف (Customer Focus)

ایشان در پایان سخنان خود به اهمیت بازار هدف و تمرکز بر اهداف بازار تاکیید کرده و فرمودند : اینها همه آمارهایی است که چراغ سبز ورود به فضای بازار هدف و بازاریابی نوین است . یک باکس کاملا تعاملی و خالی از حضور بسیاری از اندیشه های غیر علمی و عملی و می توان بازار هدف را اینگونه تعریف نمود:اداره ارتباط متقابل مشتری در یک محیط پیشرفته علمی به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان مربوطه.

روابط عمومی دبیرخانه نخستین بازاریابی

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×