نمایشگاه سراسری فرش دستباف در مشهد افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خراسان رضوی از افتتاح نمایشگاه سراسری فرش دستباف به مدت یک هفته در مشهد خبر داد.

ناصر فخرموحدی اظهار داشت: هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف، از ۲۰ تا ۲۵ مرداد ماه سال جاری با حضور تولیدکنندگان ،بازرگانان و فعالان این هنر – صنعت از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزارمی شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه فرش در فضایی به وسعت بیش از ۳ هزار متر مربع در سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود که ضمن ایـجاد فضـایی رقابـتی در میان تولیدکنندگان، امکان مقایسه همزمان را در اختیار عموم و متخصصان قرار می‌دهد

فخر موحدی با بیان اینکه ارائه تولیدات متنوع وجدید به عنوان هنر- صنعت فرش دستباف خراسان رضوی متناسب باذوق وسلیقه مشتریان از ویژگی های خاص هشتمین نمایشگاه فرش دستباف مشهداست،اظهار داشت: در هشتمین نمایشگاه فرش دستباف، انواع فرشهای نفیس دستباف و ابریشمی ،فرشهای تجاری و عشایری ،تابلو فرش ،گلیم و جاجیم ،طراحی نقشه های فرش ،نشریات تخصصی و مواداولیه با فرش ارائه می شود که از نکات بارز این نمایشگاه محسوب شده و در نوع خود بی‌نظیر هستند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را نمایش و احیاء هنر ایرانی خواند و گفت: به نمایش گزاردن انواع تابلو فرش‌های تزئینی و ابریشمی با طرح‌های اصیل ایرانی از دیگر قابلیت‌های این نمایشگاه است.

وی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی یکی از راه‌های مؤثر در راستای شناساندن هر چه بیشتر این هنر اصیل ایرانی به نسل جوان و ایجاد انگیزه و علاقه در جهت خلق آثاری هر چه زیباتر برای معرفی و عرضه به جامعه جهانی است.

آغاز نخستین دوره کارآموزی دانشجویان دانشگاه ها در پالایشگاه خانگیران

رئیس بخش آموزش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از آغاز نخستین دوره کارآموزی دانشجویان دانشگاه ها در سال ۹۲ در این شرکت خبر داد.

سعید جولایی گفت: این شرکت همه ساله پس از اتمام دوره امتحانات دانشجویان، میزبان این قشر تحصیل کرده برای گذراندن دوره های کارآموزی می باشد.

وی اظهارداشت: در نخستین دوره کارآموزی دانشگاه ها در سال ۹۲، تعداد ۵۵ دانشجو از دانشگاه های دولتی و آزاد و موسسات آموزش عالی برای گذراندن دوره های کارآموزی به بخش آموزش پالایشگاه خانگیران معرفی شده اند.

این مقام مسئول همچنین به رشته های تحصیلی این دانشجویان اشاره و تصرح کرد: اکثر دانشجویان شرکت کننده فارغ التحصیل رشته های مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی پالایش طراحی فرآیندهای صنایع نفت و گاز، طراحی جامدات، مهندسی شیمی صنایع گاز، مهندسی صنایع پالایش و پتروشیمی، تاسیسات، مکانیک سیالات، جوشکاری، الکترونیک، مهندسی تکنولوژی متالوژی و ذوب فلزات و بازرسی فنی هستند.

جولایی همچنین به اسامی دانشگاه های شرکت کننده در دوره های کارآموزی این شرکت اشاره کرد و بیان داشت: دانشجویان از دانشگاه های دولتی فردوسی مشهد، صنعتی شریف، صنعتی شاهرود، تهران، نفت آبادان، نفت اهواز، بیرجند، یاسوج، سیستان و بلوچستان، حکیم سبزواری و موسسه آموزش عالی شمس گنبد در این دوره شرکت کرده اند.

رئیس بخش آموزش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد اضافه کرد: همچنین بخش دیگری از دانشجویان از دانشگاه های آزاد مشهد، بیرجند، گناباد، گلبهار، سرخس، قوچان و بجنورد و با توجه به رشته های تحصیلی خود برای گذراندن دوره کارآموزی در واحدهای مرتبط این شرکت مشغول به فعالیت شده اند.

وی تاکید کرد: این دوره کارآموزی از ۱۳۵ تا ۳۲۰ ساعت در پالایشگاه خانگیران در حال برگزاری است.

گفتنی است: شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد شش استان حوزه شمال و شرق کشور شامل خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان را تحت پوشش گاز رسانی دارد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

پرزینگی در نخ، علت ها و طریقه جلوگیری از آن

پرزینگی در نخ بوسیله الیاقی که از نخ بیرون آمده اند ایجاد میشود. موئینگی به…

12 ساعت ago

شرکت آراز: معرفی محصولات هوشمند مانیتورینگ و کنترل کیفیت در صنعت بافندگی (ویدیو)

شرکت آراز علاوه بر فعالیت در حوزه ماشین‌های گردبافی، محصولات مانیتورینگ پیشرفته‌ای برای کنترل و…

1 روز ago

جامعه پژوهشی و رشته فرش: بررسی کیفیت و راهکارهای بهبود

وضعیت کنونی و چشم‌انداز فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع دستی و فرش در ایران جامعه کنونی شاهد…

5 روز ago

نمایشگاه نساجی: فرصتی برای بهبود فروش و چالـش‌های واردات بی‌رویه (ویدیو)

نمایشگاه‌ نساجی همواره فرصتی بی‌نظیر برای ارائه محصولات جدید و ایجاد تعاملات سازنده میان تولیدکنندگان…

5 روز ago

حوله‌های مسافرتی: سبکی و کارایی در سفرهای شما

حوله‌های مسافرتی به عنوان یکی از لوازم ضروری سفر، نقش مهمی در افزایش راحتی و…

5 روز ago

درخواست دقت و ریزبینی در انتخاب مسئول حوزه صنایع دستی و فرش

سخنی کوتاه با رئیس جمهور؛ ضمن تبریک به رئیس جمهور جدید جناب آقای دکتر پزشکیان،…

6 روز ago