اخبار فرش ماشینیگالری ویدئوگزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه فرش ماشینی تهران: نیاز به هماهنگی و تثبیت تاریخ برگزاری (ویدیو)

آقای مهدی ضابطی مدیرعامل شرکت فرش ماهور

نمایشگاه فرش ماشینی تهران، با وجود تمام چالش‌ها و حواشی‌های پیرامون آن، سرانجام برگزار شد. این رویداد که به عنوان یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی صنعت فرش ماشینی در کشور شناخته می‌شود، میزبان بازدیدکنندگان و تجار داخلی و خارجی بود.

علی‌رغم محدودیت‌های پروازهای خارجی و مشکلاتی که وجود داشت، تاجران کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایه در این نمایشگاه حضور یافتند. با این حال، مسائلی نظیر عدم هماهنگی با انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط، تغییر مداوم تاریخ برگزاری و مشکلات جانمایی سالن‌ها، همچنان چالش‌هایی اساسی برای برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان به شمار می‌رود.

گفتگو با آقای مهدی ضابطی مدیرعامل شرکت فرش ماهور

شانزدهمین دوره نمایشگاه فرش ماشینی با وجود تمام حواشی، برگزار شد و بازدیدکنندگان نسبتاً خوبی داشت. با وجود اینکه پروازهای خارجی به سمت ایران قطع هستند، تاجران حوزه خلیج فارس و کشورهای همسایه حضور داشتند، هرچند مشکلاتی نیز وجود داشت.

متأسفانه، همواره در زمان برگزاری نمایشگاه مشکلاتی وجود دارد. با توجه به اینکه نمایشگاه بین‌المللی است، اما هیچ هماهنگی‌ای با انجمن صنایع نساجی و اتحادیه فرش‌بافان کاشان صورت نمی‌گیرد. تاریخ‌های برگزاری مرتب تغییر می‌کنند و امسال هم حدود چهار بار تاریخ نمایشگاه عوض شد که در نهایت به این زمان منجر شد.

یکی از مشکلات اصلی ما، جانمایی سالن‌هاست. ۱۱ سالن که به نمایشگاه فرش ماشینی اختصاص دارد، اما بخش‌های مختلف نمایشگاه در نقاط مختلف جنوب، شمال، غرب و شرق پراکنده شده‌اند. این پراکندگی مسافت، دسترسی مشتریان را به توانمندی‌های صنعت بسیار دشوار کرده است. امیدوارم مسئولان تدبیری بیندیشند و با انجمن و اتحادیه‌ها هماهنگی کنند تا نمایشگاه در یک تاریخ مناسب و ثابت برگزار شود. چون وقتی نمایشگاه بین‌المللی است، باید یک تاریخ ثابت داشته باشد تا خریداران خارجی بدانند که در چه زمانی این رویداد برگزار می‌شود، نه اینکه هر سال تاریخ آن تغییر کند.

همچنین، تعدد نمایشگاه‌ها هزینه‌های زیادی را به شرکت‌ها و صادرکنندگان تحمیل کرده است. مثلاً در ترکیه دو نمایشگاه داریم، در آلمان که از امسال به‌صورت یک سال در میان برگزار می‌شود، و در دبی که با وجود محدودیت‌هایش، هزینه‌های بسیار بالایی دارد. امیدوارم مسئولان صنعت، اگر به صادرات اهمیت می‌دهند و این صنعت برایشان مهم است، به این موضوع توجه کنند. ما در کشور پتانسیل زیادی داریم و می‌توانیم یک نمایشگاه قوی و مؤثر را در داخل ایران برگزار کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×