هفتمین نمایشگاه بین المللی فرش، موکت و کفپوش

مقدمتان گلباران …

مفتخریم که یک بار دیگر و برای هفتمین سال پیاپی میزبان قدمهای شما عزیزان و فعالان صنعت فرش ماشینی، موکت و کفپوش کشور هستیم.

شاید هفت سال پیش کسی فکر نمی کرد صنعت فرش ماشینی، موکت و کفپوش کشور بتواند قابلیت های و توانمندی های خود را این چنین باشکوه و دیدنی به نمایش بگذارد. اما آنچه با لطف خداوند و حمایت انجام داده ایم توانسته تحسین همگان را برانگیزد و صنعت فرش ماشینی کشور را در تابلویی درخور و زیبا به جهانیان معرفی کند. امروز قطعاً نمایشگاه فرش ماشینی و کفپوش تهران در زمره بزرگترین و بهترین نمایشگاه های نساجی منطقه مطرح است و از نظر کیفی و کمی از استاندارهای بالایی برخوردار است و حتی موجب شده تا نمایشگاه های دیگر از حسن همجواری با آن بهره مند شوند.

در نمایشگاه امسال هم مثل سال گذشته با افزایش شاخص های کمی و کیفی روبرو بوده ایم که گزارش کاملی از آن بعد از نمایشگاه در اختیار شرکت های غرفه گذار و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. همچنین در نمایشگاه امسال می توانید طیف وسیعی از شرکت های تولیدکننده فرش ماشینی، موکت و صنایع وابسته را مشاهده نمائید که آخرین دستاوردها، طرح ها و نقشه های خود را به نمایش گذاشته اند. همچنین در بخش بازدیدکنندگان انتظار داریم بازدیدکنندگان حرفه ای از صنف فرش ماشینی تهران و ایران، خریداران، تجار و بازرگانان قدرتمند داخلی و کشورهای همسایه، هیات های تجاری و تجار خارجی به نمایشگاه بیایند. همچنین از آنجائیکه فرش و موکت و به طور کلی کفپوش ها از محصولات مورد علاقه خانواده ها و افراد غیرمتخصص جامعه نیز می باشد قطعاً شرکت های حاضر خریداران نهایی را نیز در نمایشگاه مشاهده خواهند کرد.

پیرو سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت که سال ۹۴ را سال رونق تولید نام نهادند و از سوی دیگر تاکید رئیس جمهور محترم بر اشتغال و توسعه صادرات غیرنفتی برآن شدیم تا هفتمین نمایشگاه بین المللی فرش، موکت و کفپوش را به نحو احسنت مدیریت و برگزار نمائیم.

کشوری که نمایشگاه های توانمند در سطوح بین المللی برگزار می کند دارای تشکیلات سازمان یافته و پیشتاز برای ارائه محصولات و شناخت نیازهای بازار جهانی در مقایسه با سایر کشورها می باشد. دولت محترم هم در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، توجه ویژه به بخش خصوصی و مهیا نمودن شرایط مناسب در حوزه تولید و صادرات را در راستای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال همت بالایی برای تحقق این امر داشته است.

با توجه به اهمیت فرش ماشینی در صادرات ایران در بخش خصوصی تشکیل اینچنین نمایشگاهی و مداومت برگزاری آن مایه مباهات بخش خصوصی و راهبردی برای هموار نمودن مسیر صادرات و گذر از تحریم ها ارزیابی می شود.

قطعا علی رغم همه تلاش ها، نواقص و ایراداتی نیز در کار ما وجود داشته است که از تمامی عزیزان تقاضا می کنم نظرات و پیشنهادات و البته راه حل های خود را برای ما به طور مکتوب ارسال نمایند تا در دستورکار قرار گیرد. نمایشگاه خوبی را برای همه آرزو می کنم.■

(عظیم دستفال- رئیس هئیت مدیره شرکت اوراسیا نوید- مجری برگزاری نمایشگاه)

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

2 ساعت ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

7 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

9 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

1 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

1 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago