Categories: اخبار نساجی

همایش دور روزه معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران و لبنان

 

تجار و صنعتگران ایران و لبنان در تهران گرد هم می آیند

برگزاری همایش دور روزه معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران و لبنان در تهران، فرصت مجددی در سال جاری برای تداوم رایزنی های تجار و صنعتگران دو کشور به منظور توسعه همکاری ها است .

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان توسعه و تجارات ایران قرار است، هیاتی از تجار و صنعتگران لبنانی روز های ۲۳ و ۲۴ آبان ماه در تهران برای شرکت در همایش مذکور و نشست های جانبی آن حاضر شوند .

سفر اردیبهشت ماه سال جاری محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری به بیروت زمینه ساز آن بود که حجم مبادلات تجاری دو کشور از ۱۵۰ میلیون دلار به بیش از دو میلیارد دلار ارتقا یابد .

انتظار می رود نمایندگان حدود ۵۰۰ شرکت از دو کشور در فرصت دو روزه همایش مذکور ، جدیدترین راه های گسترش همکاری ها را مورد بررسی قرار دهند .

پیش از این ایرنا از بیروت گزارش داد، رئیس انجمن صنعت‌گران لبنان از حضور و مشارکت فعال اعضای این انجمن در همایش ˈمعرفی فرصت های تجاری ـ اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و لبنانˈ در تهران خبر داده بود.

همچنین ˈغضنفر رکن آبادیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت روز سه شنبه با ˈنعمت افرمˈ رئیس انجمن صنعت‌گران لبنان ملاقات و از وی برای شرکت در همایش معرفی فرصت های تجاری – اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و لبنان دعوت به عمل آورد .

افرم ، ضمن با اهمیت خواندن برگزاری نشست های مشترک میان تهران – بیروت ، گفت : این همایش ها در افزایش شناخت طرفین از یکدیگر نقش موثری دارد و حمایت خود و مجموعه انجمن صنعت‌گران لبنان را از این اقدام اعلام و مشارکت فعال این انجمن در همایش مذکور را مورد تاکید قرار داد.

ایران و لبنان پیشتر برای احداث سه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، شش نیروگاه ۲۵ مگاواتی و انتقال برق کشورمان به این کشور از طریق عراق و سوریه به میزان ۵۰ مگاوات توافق کرده بودند.

از سوی دیگر مذاکراتی در خصوص اجرای ˈسد بلعا ˈ در لبنان با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلار توسط متخصصین و مهندسین ایرانی در لبنان صورت گرفته است .

سفیر ایران در لبنان ، آشنایی نزدیک تجار و فعالان اقتصادی دو کشور با یکدیگر و بازدید از امکانات و توانمندی‌های اقتصادی ایران در زمینه های مختلف را از اهداف اصلی همایش یاد شده ، توصیف کرد .

کمیسیون عالی همکاری های مشترک دو کشور برای نخستین بار در اردیبهشت ماه سال جاری در سفر معاون اول رئیس جمهوری کشورمان به لبنان برگزار شد و با توافق ها و تفاهم‌نامه های مثبتی همراه بود.

همکاری های صنعتی و تجاری، نهایی شدن تجارت آزاد میان دو کشور و اعطای روادید در مبادی ورودی دو کشور به صورت رایگان و سریع به عنوان بخشی از دستاوردهای سفر مذکور ذکر شده است .

علاوه براین فروش داروهای ایرانی به لبنان، همکاری های گمرکی و بیمه ای، همکاری های امور فرهنگی و جوانان، استرداد مجرمین و انتقال محکومین هر دو طرف، آموزش برای طرح دولت الکترونیک و نیز همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر از دیگر موضوعاتی بود که در سفر یادشده برای آنها تصمیم گیری شد .

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

14 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

3 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

3 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

3 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

3 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

4 روز ago