واردات کمر پوشاک داخلی را شکست

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر ضرورت احیای صنعت نساجی در کشور، گفت: تعطیلی واحدهای نساجی، واردات پوشاک و خروج ارز از کشور را رقم خواهد زد.

مجید منصوری بیدکانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت احیای صنعت نساجی در کشور، گفت: جلوگیری از تعطیلی واحدهای نساجی در کشور نیازمند مدنظر قرار دادن عواملی به صورت زنجیره وار و حمایت های دائمی از تولید است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زنجیره تولید در بخش نساجی در بسیاری از جاها از جمله بی توجهی دولت به قیمت تمام شده دچار اشکالاتی است، افزود: اگر دولت خواهان احیای صنعت نسای کشور است باید در ابتدا به رفع موانع تولید و سپس ارایه مشوق های کافی برای رشد صنعت اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به تلاش کشورهایی چون ترکیه برای تولید و تامین چادر مصرفی کشور ما، تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه اطلاع دقیقی از میزان چادر مورد نیاز کشور داریم اما باز هم زمینه تولید آن در داخل و جلوگیری از خروج ارز را فراهم نمی کنیم که این اهمال در انجام وظایف جای سوال دارد.

بخشودگی های مالیاتی، مشوقی برای سرپا شدن نساجی کشور

وی با بیان اینکه برای رسیدن صنعتی به بهره وری باید مشوق های کافی از بخشودگی های مالیاتی در نظر گرفته شود، گفت: اکنون بسیاری از صنایع داخلی به علت رو به رو شدن با مشکلات بی شمار اقتصادی تعطیلی را برگزیده و به خروج ارز از کشور می نگرند.

منصوری بیدکانی با تاکید بر اینکه توجه به امر تولید شاید در سال های ابتدایی هزینه هایی گزافی را بر دوش دولت بگذارد اما بعد از مدتی توجیه اقتصادی پیدا خواهد کرد، افزود: باید بدانیم در هیچ شرایطی غیر از اینکه هزینه واردات بسیار کمتر از تولید محصولی در داخل می شود نباید به سمت تقویت بازارهای وارداتی برویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش بهره وری در صنایع بدون حمایت های اقتصادی دولت ممکن نیست، گفت: در صورتی که دولت کمک حال تولیدکنندگان در امر تولید باشد به طور حتم چرخه اقتصاد کشور با تولیدات داخلی به حرکت در خواهد آمد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس دبی: رونق صنعت کفپوش در خاورمیانه(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی با پتانسیل خوبی بعد از چندسال دوباره برگزار شد. در این نمایشگاه…

12 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

1 روز ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

2 روز ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

2 روز ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

2 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

3 روز ago