اخبار نساجی

ورود پوشاک خارجی را در مرزها متوقف کنیم

 

ورود پوشاک خارجی را در مرزها متوقف کنیم

با گذشت ۴ ماه از سال تولید ملی و حمایت های بی دریغ دولت از تولیدکنندگان، تولیدکنندگان هنوز هم با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و این چرخه به کندی در حال چرخیدن است.

گزارش میدانی از برخی فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک حاکی از آن است که مشکلات زیادی از جمله هزینه های بالای برق،‌ دستمزد بالای کارگران، بالارفتن قیمت پارچه و نخ و افزایش مالیات ها موجب شده تولیدکنندگان از این امر صرف نظر و به واردات بپردازند.

یکی از تولیدکنندگان در این باره می گوید: صرف نظر از هزینه های برق و بالارفتن قیمت پارچه و نخ با دستمزدهای بالای کارگران ایرانی مواجه هستیم.

وی معتقد بود: جوانان با دستمزدهای ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان حاضر به کار نیستند و می خواهند یک شبه ره صد ساله را طی کنند که این معضلی بزرگ برای تولیدکنندگان به شمار می رود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

لازم به ذکر است:‌ کیفیت پوشاک از اهمیت ویژه ای در این زمینه برخوردار است که باعث شده لباس های خارجی جرأت ورود به بازارهای داخلی را پیدا کنند.

تولیدکننده ی دیگری در این باره می گوید: ما می توانیم با برنامه ریزی و جلب سلیقه مصرف کننده و طراحی لباس های روز متناسب با عرف جامعه هم در فرهنگ سازی و هم در امر تولید موفق عمل کنیم، این در حالی است که پوشاک ایرانی نسبت به پوشاک کشورهای خارجی از کیفیت بهتری برخوردار است، بنابراین با تأمل و برنامه ریزی دقیق می توان در بخش تولید خودکفا بود و از واردات بی رویه جلوگیری کرد و همچنین مصرف کنندگان را تشویق کرد تا از تولیدات ملی غافل نشوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×