اخبار نساجی

وعده ارزانی در بایگانی!

 

وعده ارزانی در بایگانی!

برخلاف وعده مسؤولان مبنی بر ارزان شدن قیمت مرغ، قیمت این کالای پرتقاضای مصرفی دوباره از مرز ۷۰۰۰ تومان گذشت.

این روزها گرانی بخصوص افزایش شدید قیمت گوشت مرغ به عنوان یک محصول پرمصرف صدای همه را در آورده است؛ از مردم عادی گرفته تا مسؤولان و مقامهای مختلف کشور.

در حالی مسؤولان هر روز وعده ارزانی را در مقابل گرانی مطرح می‌کنند که وضعیت قیمتها دربازار لجام‌گسیخته شده است. در همین حال، قیمت مرغ بار دیگر رکورد شکست و در سطح شهر قیمت آن از مرز ۷۰۰۰ تومان گذشت.

عرضه مرغ با قیمت مصوب دولتی هم در بازار برای خود داستانی شده و تشکیل صفهای خرید در میادین فروش آن را به دنبال داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در همین حال، حسن رادمرد سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده داده است با تدابیر اتخاذ شده و اقدامهای صورت گرفته، قرار است طی روزهای آینده قیمت ۴ هزار و ۷۰۰ تومان برای هر کیلوگرم مرغ در کشور تثبیت شود.

در همین حال رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ با اعلام اینکه کشتارگاه‌ها این روزها سویافروش شده‌اند، گفت: تولیدکنندگان تخم‌مرغ، مرغ تخمگذار را به کشتارگاه‌ها می‌فرستند و این مساله تهدید جدی برای کاهش تخم مرغ در مهرماه است. محمد یوسفی در تحلیل بازار مرغ کشور اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت طوری برنامه‌ریزی کرده تا کنجاله سویا با قیمت دولتی را در ازای مرغ به مرغدار بدهد و همین عامل باعث شده است تا کشتارگاه‌های مرغ، مرغ زنده را به قیمت گرانتر از مرغدار بخرند و در ازای مرغی که به وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌دهند سویا دریافت کنند.
وی افزود: از سوی دیگر صاحبان کشتارگاه‌ها سویایی را که از وزارت صنعت دریافت می‌کنند با همان قیمت کیلویی ۲ هزار تومان به مرغدار می‌فروشند و اتقاقی که می‌افتد این است که نه مرغ ارزان می‌شود و نه سویا.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ اظهار داشت: مرغداری که امروز جوجه می‌ریزد نیاز به سویا دارد، اما چون مرغی ندارد به وزارت صنعت بدهد در نتیجه سویای کیلویی ۲ هزار تومان را دریافت می‌کند و قیمت مرغ تولیدی به هیچ وجه کاهش پیدا نمی‌کند، زیرا براساس سویای ۲ هزار تومانی تولید شده است

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×