اخبار نساجی

وعده های مسئولان شهری در بخش حمل و نقل؛ بخش پنجم قلی ها

۱- رشد ۴۰درصدی رام های قطار در سال جاری
تین نیوز ۱۶ خرداد به نقل از شهر نوشت: مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه خدمت رسانی به شهروندان اولویت اصلی این شرکت است، اظهار داشت: در دو ماهه نخست سال ۹۰ ،۸۱ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۱۳۵ نفر توسط ناوگان مترو جابجا شدند که این رقم در دو ماهه ابتدایی سال ۹۱ به ۸۴ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۴۱ نفر افزایش پیدا کرد. 
علی محمد قلی ها همچنین از رشد ۴۰درصدی رام های قطار در سال جاری خبر داد و افزود: در سال ۹۰، ۱۲۱ رام قطار در شبکه مترو وجود داشت که درنظر داریم با مساعدت شهرداری تهران این رقم را امسال به ۱۷۰ رام برسانیم . این امر مشمول ترخیص واگن هایی است که توسط شهرداری تهران ترخیص شده است. 

۲- کم شدن سرفاصله حرکت قطارها در برخی خطوط مترو

قلی ها همچنین از کم شدن سرفاصله حرکت قطارها در برخی خطوط مترو خبر داد و افزود: سرفاصله های حرکت قطارها در خط ۴ نسبت به ماه های آخر سال۹۰ کاهش ۴دقیقه ای داشته است. به عبارت دیگر از ۱۱ دقیقه به ۹ دقیقه و سپس به ۷ دقیقه تقلیل پیدا کرد. درخط یک کاهشی معادل ۳۰ ثانیه داشتیم. واضح است اگر تجهیزات و قطارها به موقع ترخیص شوند و به موقع در شبکه به کار گرفته شوند، سرفاصله ها کمتر هم خواهند شد.

۳- تجهیز ۱۰ ایستگاه مترو به مسیریاب معلولان
تین نیوز۱۰ خرداد به نقل از مهر: مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به تجهیز ۱۰ ایستگاه مترو به مسیریاب معلولان گفت: تمامی ایستگاه های جدید برای استفاده معلولان مناسب سازی شده است.
علی محمد قلی ها با اشاره به برخی انتقادها در مورد عدم مناسب سازی ایستگاه های مترو برای معلولان گفت: ۱۰ ایستگاه مترو به مسیرهای راهنمای معلولان و نابینایان برای آن که هنگام ورود و خروج مشکلی برای آنها به وجود نیاید ایجاد شده است. 

۴- ایستگاه های در دست احداث مجهز به آسانسور و رمپ های ویژه معلولان و جانبازان است
وی ادامه داد: ایستگاه های در دست احداث مجهز به آسانسور و رمپ های ویژه معلولان و جانبازان است و در طراحی های ایستگاه ها بر این موضوع تاکید شده است اما متاسفانه درحال حاضر امکانات لازم را برای آنکه ایستگاه هایی که در گذشته احداث شده است اصلاح و مناسب سازی کنیم در اختیار نداریم.

۵- ایجاد فروشگاه های زنجیر‌ه‌ای کتاب در مترو
تین نیوز۱۹ اردیبهشت به نقل از فارس: مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: تا پایان تابستان تمامی ایستگاه های مترو به فروشگاه های زنجیره ای کتاب مجهز می‌شوند.
علی محمد قلی ها افزود:  تمامی ایستگاه های متروی تهران تا پایان تابستان امسال مجهز به این فروشگاه‌های زنجیره ای می شوند. در تلاش هستیم تنوع عناوین و…نیز در عرضه کتاب‌ها رعایت شود.

۶- با ورود ۱۰ رام قطار جدید ۵۰۰ هزار سفر به ظرفیت جابه جایی مترو افزوده می‌شود
تین نیوز ۱۷ اردیبهشت به نقل از ایسنا: مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: با ورود ۱۰ رام قطار جدید به شبکه خطوط ، ۵۰۰ هزار سفر به ظرفیت جابه جایی مترو افزوده می‌شود.
علی‌محمد قلی‌ها با بیان اینکه با تامین اعتبار از سوی شهرداری مشکل تامین نقدینگی برای ترخیص واگن‌های مترو از گمرک حل شده است، گفت: ۷۰ واگن جدید مترو و یا به عبارتی ۱۰ رام قطار اکنون در حال حمل و آماده سازی است که طی ۱ تا ۲ ماه آینده وارد خطوط خواهند شد.
قلی‌ها با تاکید براینکه اولویت نخست ورود واگن های جدید مترو خط ۴ است گفت: ۵۰ درصد از واگن های جدید در خط ۴ مترو تهران و ۵۰ درصد دیگر در سایر خطوط به کارگیری خواهند شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×