اخبار نساجی

پارکینگی که مجوز برج تجاری ۲۷ طبقه گرفت

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری منطقه ۳ در خصوص مجوز ساخت برج ۲۷ طبقه تجاری اداری در بلوار آفریقا، خواستار ابطال پروانه ساختمانی این پروژه شد و گفت: این زمین قرار بود پارکینگ ۱۰ طبقه شود، اما مجوز برج تجاری ۲۷ طبقه گرفت.

به گزارش فارس ، حمزه شکیب در چهارصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران تذکر خود را با گفتن این جمله آغاز کرد که ما دستمان به جایی نمی‌رسد و این گزارش را حداقل برای اطلاع مردم ارائه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: قطعه زمینی در خیابان آفریقا به وسعت هزار و ۸۰۰ متر که در پهنه M113 قرار دارد که بر اساس ضوابط طرح تفصیلی طبقات مجاز این ملک هفت طبقه است که با سطح اشغال ۸۰ درصد در همکف و ۵۰ درصد در طبقات یک تا شش پیش بینی شده است.

شکیب تأکید کرد: این ملک هم اکنون به عنوان کارگاه تونل نیایش مورد استفاده قرار گرفته است و چندی پیش مالک تقاضای احداث پارکینگ طبقاتی در ملک خود را مطرح می‌کند و به این ترتیب مجوز ساخت چهار طبقه زیر زمین به عنوان انبار تجاری و طبقات تجاری و ۱۰ طبقه روی سطح به عنوان پارکینگ در شورا تصویب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در ۲۴ مرداد سال ۸۹ مالک نقشه‌های ساخت این پارکینگ ۱۰ طبقه را در ارتفاع ۵۲ متر ارائه می‌کند اما شهرداری تاکید داشته که ضرورتی برای رعایت ارتفاع پنج متری در هر طبقه وجود ندارد و از مالک می‌خواهد که نقشه‌های خود را اصلاح کند و در قالب ارتفاع ۳۲ متری این پارکینگ طبقاتی را طراحی کند.

وی اضافه کرد:بعد از این تاریخ مالک درخواست مجتمع تجاری اداری را مطرح می‌کند و این در حالی بود که برابر طرح قبلی ملاک عمل این پهنه مسکونی بوده و بر اساس طرح تفصیلی جدید نیز مالک تنها حق ساخت ۷ طبقه در ملک خود را دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مالک درخواست اضافه کردن ۷۰۰ متر زمین دیگر به مساحت ملک خود را نیز مطرح کرده است و بدون توجه به شرایط منطقه و بلوار آفریقا و اینکه در سوابق پیگیری‌های مربوط به این ملک قرار بود تبدیل به پارکینگ شود، کمیسیون ماده ۵ نه تنها با درخواست مجدد مالک برای ساخت مجتمع تجاری اداری مسکونی ۲۵ طبقه موافقت می‌کند، بلکه حتی مجوز دو طبقه اضافه‌تر را نیز صادر می‌کند و طبقات مسکونی را هم حذف و به اداری تبدیل می‌کند.

وی پس از ارائه توضیحات  صدور مجوز ساخت و ساز این ملک، افزود: کمیسیون ماده ۵ آیا به این موضوع که بلوار آفریقا هم اکنون به چه کاربری احتیاج دارد، توجه کرده است؟ توجیه کمیسیون ماده ۵ این است که قرار است واحدهای تجاری خطی به طبقات مجتمع منتقل شود، اما واقعا کدام واحد تجاری از حاشیه بلوار آفریقا جمع شده است؟

در ادامه جلسه خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران افزود: شهرداری در شهر زحمات بسیاری متحمل می‌شود، اما گاهی برخی تصمیمات صرفا با انگیزه کسب درآمد اتخاذ می‌شود و همه اقدامات گذشته را زیر سوال می‌برد.

وی با اشاره به اینکه اغلب تصمیمات کمیسیون ماده ۵ در لایه‌های پایین‌تر این کمیسیون و در کمیته‌ کار تعیین تکلیف و اسناد و مدارک آن گردآوری می‌شود و در نهایت ترکیب اصلی کمیسیون ماده پنج، رای نهایی را صادر می‌کند.

دانشجو با بیان اینکه برخی اعضای کمیسیون ماده پنج در حوزه شهرسازی تخصص آکادمیک و علمی ندارند، افزود: شورای شهر به همین خاطر تاکید داشت که تصمیمات کمیسیون ماده ۵ پس از تصویب به شورای شهر بیاید تا این قبیل مشکلات ایجاد نشود.

در ادامه تذکر شکیب، دیگر عضو شورای شهر تهران، محمدعلی نجفی هم پیشنهاد داد که مهلت ۱۰ روزه‌ای برای ارائه گزارش در این رابطه به شهرداری داده شود و اگر دلایل شهرداری قانع کننده نبود، تقاضای ابطال پروانه ساختمانی مطرح شود.

به گزارش فارس حبیب کاشانی ، دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه تذکر شکیب در دستور جلسه نبوده است، افزود: اگر قرار است مواردی مشابه این موضوع مطرح شود، بهتر است معاون مربوطه در جلسه حاضر باشد تا زمینه یک بحث دو سویه فراهم شود. با این حال شهرداری تهران همواره نمایندگانی در صحن شورای شهر تهران دارد و امروز هم تقوی ـ معاون حقوقی شهردار تهران ـ در این جلسه حضور داشت و برای پاسخگویی در ارتباط با تذکر شکیب در تریبون حاضر شد.

دانشجو اما در واکنش به تذکر حبیب کاشانی تأکید کرد: حق نمایندگان مردم است که در جلسات شورا تذکرات و نقطه نظرات خود را عنوان کنند و هنگام مطرح شدن تذکر حتما نباید نماینده شهرداری حضور داشته باشد بلکه شهرداری می‌تواند در زمانی مشخص پاسخ خود را ارائه کند.

به گزارش فارس در نهایت قرار شد که موضوع مجوز غیر منطبق با ضوابط طرح تفصیلی که در مورد این ملک صادر شده است، به صورت کتبی به شهرداری تهران ارائه شود و شهرداری در اسرع وقت به آن پاسخ مناسب دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×