اخبار نساجی

پرداخت تنها ۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب به قالیبافان/ آموزش ۱۰ هزار قالیباف

 

پرداخت تنها 2 میلیارد تومان تسهیلات مصوب به قالیبافان/ آموزش 10 هزار قالیباف

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور با اشاره به آموزش ۱۰ هزار قالیباف توسط سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای گفت:‌ از ۱۰ میلیارد تومان تفاهم شده با صندوق مهر امام رضا(ع) تاکنون ۲ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان فرش دستباف از سوی صندوق مهر امام رضا(ع) اظهار داشت: این تفاهم مربوط به سال گذشته است که کمتر از ۲۰ درصد آن اجرا شده و کل مبلغ قرارداد ۱۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: معرفی قالیبافان در استان‌ها برای دریافت تسهیلات ۳ میلیون تومانی از مفاد این تفاهم‌نامه بود که به دلیل عدم بودجه کافی صندوق مهر امام رضا(ع) این تفاهم‌نامه به صورت کامل اجرا نشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف کشور با بیان اینکه براساس این تفاهم قرار بود که یک میلیون شغل ایجاد شود، تصریح کرد: مدت زمان این قرارداد مربوط به یک سال که سال گذشته منعقد شد و تاکنون از سوی صندوق مهر تمدید نشده و مدیرعامل صندوق قول داده است در صورت تخصیص اعتبار و بودجه لازم، این تفاهم‌نامه به صورت کامل اجرا شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این فعال بخش تعاونی تأکید کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار نفر از قالیبافان با اخذ مدرک از سازمان فنی و حرفه‌ای منتظر دریافت تسهیلات از صندوق مهر امام رضا(ع) هستند و در صورتی که اعلام آمادگی از سوی صندوق شود، این افراد معرفی خواهند شد.

بهرامی تعداد افرادی را که از تسهیلات این تفاهم‌نامه بهره‌مند شده‌اند را نزدیک به ۷۰۰ نفر دانست و افزود: امیدواریم که این تفاهم‌نامه با اختصاص بودجه کافی هر چه زودتر عملیاتی شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×