Categories: اخبار نساجی

پرقدرت ترین خودروهای دیزلی

 

کارشناسان بازار خودرو در آخرین فهرست خود در خصوص قدرتمند ترین خودروهای دیزلی ، خودروهایی از شرکت های پورشه ، رنو ، بنز و … را انتخاب کرده اند.

پرقدرت ترین خودروهای دیزلی

به گزارش گروه بین الملل بازار خبر، فهرست تعیین شده ی کارشناسان در خصوص قدرتمند ترین خودروهای دیزلی به این شرح است :

در ابتدای این فهرست ولوو اس ۸۰ (Volvo S80 2.4 D5 – ۲۱۲bhp) قرار دارد که درسال ۲۰۰۹ مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته است. موتور جدید دی ۵ این مدل ولوو اطمینان خاطر ایجاد می کند که مدل اس ۸۰ جایگزین مناسبی برای مدل های آلمانی باشد.

توانایی این خودرو این است که شتاب آن از صفر تا ۱۰۰  کیلومتر درساعت در ۷/۹ ثانیه صورت بگیرد.

رنو لاگونا کوپه(Renault Laguna Coupe 3.0 V6 dCi GT – ۲۳۲bhp) این خودرو یک قابلیت فوق العغاده دارد و اینکه خریداران را قادر می سازد از بین دو موتور یکی را برای خودروی خود انتخاب کنند یکی موتور وی ۳۶لیتری که نسبت به موتور ۲ لیتری پرمصرف تر است یعنی ۳۹ مایل با هرگالن حرکت می کند درحالیکه موتور ۲ لیتری ۴۹/۵ مایل با هرگالن حرکت می کند. هم چنین این خودرو ۵۶ اسب بخار توان دارد.

اینفینیتی ام سری(Infiniti M Series 3.0d V6 GT – ۲۳۵bhp) این خودرو یک رقیب ارزشمند برای مدل سری های ۵ بی ام و  محسوب می شود همچنین با ویژگی هایی که به عنوان یک خودروی لوکس دارد، جایگزین ارزشمندی است.

فولکس واگن فاتن (Volkswagen Phaeton 3.0 V6 TDI – ۲۳۶bhp) این خودرو با موتور وی ۳۶ لیتری دارای ویژگی های منحصر به فردی است، اگرچه به تمام ویژگی های لوکسی افتخار می کند که از این رو خودرو انتظار می رود، اما چندان ارزان قیمت نیست.

سیتروئن سی ۳۶ اچ دی آی(Citroen C6 3.0HDI Exclusive – ۲۳۷bhp)مدل سی ۶ سیتروئن جایگزین مناسبی برای رقبای آلمانی خود محسوب می شود، موتور دیزلی ۳ لیتری دارد و قیمت آن چندان زیاد نیست که خریدار را تحت فشار قرار دهد.

جیپ گراند چروکی(Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD – ۲۳۷bhp) این خودرو که با پلت فورم جدید طارحی شده، در اواسط وی ۶ است که قدرت فوق العاده ای تا ۲۳۷اسب بخار توان دارد. هم چنین از یک جعبه دنده خودکار شش دنده ای برخوردار است.

لندروور دیسکاوری(Land Rover Discovery 3.0 TDV6 – ۲۴۱bhp) این خودرو از توانایی بالایی برای حرکت در جاده برخوردار است.ویژگی منحصر به فرد دیسکاوری موتور وی ۶ تویین توربو آن است که ۲۴۱ اسب بخار توان دارد. اگرچه ممکن است سرعت آن به اندازه بی ام وایکس ۵ نباشد، اما امکان نقص در سرعتش نیز ناچیز است.

آئوری آ۶، ۳ تی دی آی کواترو(Audi A6 3.0 TDI Quattro – ۲۴۲bhp) این خودرو که در اوایل سال ۲۰۱۱ به روز شده، بسیار با ارزش است، البته اگر بودجه شما اجازه دهد. موتور بنزینی ۳ لیتری دارد که علاوه بر این مدل، در مدل های آ۴، آ۵ و آ۷ آئوری نیز کار می کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ مدل آ۶ آئودی در ۱/۶ثانیه صورت می گیرد.

پورشه پانامرا(Porsche Panamera 3.0D – ۲۴۷bhp) درسال ۲۰۰۹، شرکت پورشه یک خودروی دیزلی به نام کاین ساخت که مسئولین این شرکت اعلام کردند هرگز مانند آن را نخواهد ساخت، اما چندی بعدی با ساخت مدل پانامرای دیزلی با ۲۴۷ اسب بخار توان استعدادش بیش از گذشته ثابت کرد.

مرسدس بنز ای کلاس(Mercedes-Benz E-Class E350 CDI – ۲۶۱bhp) این خودرو با یک موتور پرقدرت دیزلی، نسبت به سایر مدل های مرسدس بنز احساس بهتری ازیک خودروی لوکس را ایجاد می کند، ۲۶۱ اسب بخار توان دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ ان در ۲/۶ثانیه صورت می گیرد. این درحالی است، موتورپرقدرت این خودرو ترکیب فوق العاده و برجسته ای را از کارایی و کاربردی بودن را نشان می دهد.

جگوار ایکس جی(Jaguar XJ 3.0d V6 – ۲۷۱bhp) این خودرو موتور وی ۶دارد و سبک فاصش ایده های متفاوتی را بین کارشناسان ایجاد می کند. این مدل جگوار دارای نشانه هایی از شکوه و عظمت لیموزین نیز است. ۲۷۱ اسب بخار توان دارد که نسبت به یک خودروی کوچک ورزشی بیشتر است.

بی ام و ۳۳۵ دی ام اسپورت(BMW 335 d M Sport – ۲۸۲bhp) این مدل بی ام و دارای موتور دیزلی پرقدرتی است که در سایر مدل های سری ۳ آن از جمله کوپه نیز کار می کند. خیلی نرم کار می کند و از لحاظ مصرف سوخت به صرفه است وشتاب صفر تا ۱۰۰ آن در ۶ ثانیه صورت می گیرد.

بی ام و ۷۴۰ دی ام اسپورت(BMW 740d M Sport – ۳۰۲bhp) این مدل بی ام و با یک موتور دیزلی ۳۰۲ اسب بخارتوان دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن در ۸/۶ ثانیه صورت می گیرد.

لندروور رنج روور ۴۰۴ تی دی وی هشت(Land Rover Range Rover 4.4TDV8 – ۳۰۸bhp) این خودرو درسال ۲۰۱۱ به روز شده و مجهز به یک موتور جدید ۴/۴ لیتری تی دی وی ۸ و همچنین جعبه دنده جدید خودکار زد اف شده است. به این ترتیب توان آن نیز افزایش یافته و از ۲۶۸ اسب بخار به ۳۰۸ اسب بخار افزایش یافته است.

فولکس واگن تو آرگ(Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI – ۳۳۵bhp)شرکت فولکس واگن که تولید توارگ وی ۱۰ را متوقف کرد، مدل وی ۸ آن را جایگزینش کرد که با موتور ۲/۴ لیتری از لحاظ مصرف سوخت، به صرفه تر است توان این مدل فولکس واگن نستب به مدل قبلی افزایش یافته، به طوری که مدل قبلی ۳۱۰ اسب بخار توان داشت و این مدل ۳۳۵ اسب بخار توان دارد همچنین شتاب صفرتا ۱۰۰ این خودرو در ۸/۵ ثانیه صورت می گیرد.

آئودی آ۸(Audi A8 4.2TDI Quattro – ۳۴۶bhp) ویژگی خاص این مدل آئودی بدنه آلومینیومی و کم وزن آن است ۳۴۶ اسب بخار توان دارد همچنین دارای یک موتور وی ۸ ۲/۴ لیتری است این درحالی است آخرین و جدیدترین مدل وی ۸ آئودی بیش از یک سال است که عرضه شده، اما اکنون با تکنولوژی های پیشرفته تر بیش از گذشته همگان را تحت تأثیر قرار می دهد.

شورولت سیلورادو(Chevrolet Silverado Heavy Duty – ۳۹۲bhp)این خودرو موتور ۶/۶لیتری وی ۸ دارد که از همکاری میان شرکت های جنرال موتورز و ایسوزو تولید شده است. همچنین ۳۹۲ اسب بخار توان دارد.

فورد سوپردیوتی (Ford Super Duty – ۳۹۵bhp)این خودرو که نسبت به استاندارد خودروهای سری اف فورد از خشونت بیشتری برخوردار است، دارای ترمزهای قوی تر و یک موتور پرقدرت ۶/۷ لیتری پوور استروک وی ۸است.

آئودی کیو۷(Audi Q7 6.0 V12 TDI – ۴۹۳bhp) این مدل آئودی پرقدرترین خودروی دیزلی است که در بازار وجود دارد اگرچه قبلا از لحاظ نکات امنیتی چندان مورد اعتماد نبود،اما اکنون یکی از قابل اعتمادترین خودروها است این خودرو ۴۹۳ اسب بخار توان دارد.

جی سی بی دیزل مکس(JCB Dieselmax – ۱,۴۷۹bhp) اگرچه بسیاری از کارشناسان بر خودروهایی با سوخت شیمیایی اعتماد نمی کنند، اما دیزل مکس دراین میان یک استثناء نادرمحسوب می شود نکته قابل توجه آن این است که هزار و ۴۷۹ اسب بخار توان دارد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago