Categories: اخبار نساجی

پروژه‌های ناتمام در گوشه‌و‌کنار کشور

به‌جز موارد یاد شده طرح‌های بسیاری هستند که در انتظار تکمیل به‌سر می‌برند که سعی شده در این کوتاه به برخی از آنها اشاره شود.

اعتبارات ملی برای آبادانی روستاها

معاون عمرانی استاندار ایلام از تخصیص ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای عمران و آبادانی روستای انجیره در شهرستان آبدانان خبر داد.کرمی در نشست بررسی مشکلات روستای انجیره گفت: این میزان اعتبار در جهت ایجاد کانال‌های سنگی، جدول، فضای سبز و پیاده‌رو در روستای انجیره هزینه خواهد شد.وی با بیان اینکه مردم روستاهای شهرستان آبدانان و به‌ویژه روستای انجیره، مردمانی سختکوش و پرتلاش هستند، گفت: فعالیت مردم روستای انجیره در امور گوناگون کشاورزی ، دامداری و توپوگرافی شدید منطقه، اهمیت رسیدگی به مسائل و مشکلات این روستا را دوچندان ساخته است.کرمی وجود ظرفیت‌های اساسی در روستای انجیره را مهم و ارزشمند توصیف کرد و یاد آور شد: باید فعالیت دستگاه‌ها در مرتفع کردن مشکلات روستا به‌گونه‌ای باشد که زندگی در انجیره تثبیت و مهاجرت به شهرها متوقف شود.معاون عمرانی استاندار ایلام در ادامه گفت: مهم‌ترین مشکل روستای انجیره، اجرانشدن طرح هادی است که با عملیاتی شدن آن، زمینه برای مرتفع شدن سایر مسائل و مشکلات این منطقه فراهم خواهد شد. وی کمبود آب شرب، برق، اشتغال و بهداشت و درمان را از دیگر مشکلات روستای انجیره عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه خدمات رسانی به روستاها از مهم‌ترین مبانی نظام جمهوری اسلامی است، شایسته است

نیمه کاره بودن پروژه‌های سفرهای استانی اول و دوم در گلستان

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تعداد مصوبات اجرا شده سفرهای استانی در گلستان را بسیار بیشتر از حجم آنها دانسته و از عدم‌پیشرفت فیزیکی پروژه‌های کلان در این استان انتقاد کرد. عبدالحسین ناصری، سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: از نظر تعداد بیش از ۹۰درصد از مصوبات دور نخست و ۷۵درصد از مصوبات دور دوم سفرهای استانی دولت در گلستان اجرایی شده‌اند؛ این در حالی است که از نظر حجم پروژه‌های بزرگ و کلان در سطح این استان مسکوت مانده و پیشرفت چشمگیری نداشته‌اند. وی بهره‌برداری از پالایشگاه نفت گلستان در بهار سال گذشته، زهکشی ۲۸۰هزار هکتار از اراضی استان و طرح ماهی‌های خاویاری را از بزرگ‌ترین پروژه‌های استان گلستان دانست که تاکنون اقدام عملی قابل‌ذکری درخصوص آنها صورت نگرفته است. ناصری حجم مصوبات اجرا شده دولت در استان گلستان را حدود ۲۲تا ۲۳درصد دانست و توجه ویژه دولت به عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها را از ضروریات عنوان کرد.

نیمه کاره بودن نیمی از پروژه‌ها در زنجان

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای هیأت دولت به شهرستان‌ها گفت: مجموعا حاصل سفر هیأت دولت به استان زنجان تاکنون پروژه‌های نیمه کاره بوده و پیشرفتی در پروژه‌های افتتاحی در مرکز این استان به چشم نمی‌خورد. سعدالله نصیری قیداری بیان کرد: طی ۳دور سفرهای استانی دولت به استان زنجان تنها حدود نیمی از مصوبات که بیشتر شامل سالن‌های ورزشی و چمن مصنوعی است اجرایی شده است. وی تصریح کرد: در دور سوم سفرهای هیأت دولت به زنجان به‌علت تعجیل در اجرایی کردن مصوبات دولت با عدم‌تامین اعتبار و بودجه کافی موجب شده تا پروژه‌ها با مشکلات فنی به‌صورت نیمه تمام رها شوند. نصیری قیداری خاطرنشان کرد: از جمله پروژه‌های مهم نیمه تمام در استان زنجان پالایشگاه نفت و دوبانده کردن راه‌آهن زنجان- تهران است.

نیمه‌تمام ماندن پروژه‌ها در خوزستان

یکی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی کمبود اعتبارات درنظر گرفته شده برای پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های شوشتر و گتوند را عامل ناتمام ماندن آنها دانست. سیدمحمد سادات ابراهیمی، نماینده شهرهای‌های شوشتر و گتوند گفت: استان خوزستان، استانی نفت‌خیز و دارای منابع غنی گاز است اما متأسفانه هنوز بسیاری از مردم این استان از نعمت گاز برخوردار نیستند. به گفته این نماینده، وزیر سابق نفت دستور صریحی برای گازرسانی به مناطق محروم استان خوزستان صادر کرده است اما شرکت گاز این دستور را به‌دلیل اینکه فاقد پشتوانه مالی بود، عملیاتی نکرد. سادات ابراهیمی پروژه‌های آبیاری و زهکشی زمین‌های زراعی، پروژه نوسازی و بازسازی مدارس و دبیرستان‌ها، پروژه آبرسانی به ۴۸روستای شرق «گرگر»، پروژه احداث ورزشی کارگری و احداث زندان در شهرستان شوشتر با وجود تهیه زمین توسط مسئولان محلی را از جمله پروژه‌هایی برشمرد که به‌دلیل کمبود اعتبارات ناتمام مانده و قابل بهره‌برداری نیستند.

پروژه‌های نیمه ‌تمام آبرسانی در هرمزگان

درحالی‌که مدیرعامل آبفای هرمزگان چندی پیش اعلام کرده بود که پروژه‌های نیمه‌تمام آبرسانی روستایی در این استان در سال۹۰ بسته می‌شود اما آخرین گزارش‌های پایانی سال۹۰ نشان می‌دهد که هنوز هم تعدادی روستا در این استان با مشکل داشتن آب سالم روبه‌رو هستند. عبدالمجید حمزه‌پور در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده و تخصیص اعتباری بی‌سابقه نسبت به سال گذشته، پرونده پروژه‌های نیمه تمامی که سال‌ها بر زمین مانده بود امسال بسته می‌شود. حمزه‌پور با اشاره به اینکه پروژه‌های موجود در جاسک نمونه‌ای از این پروژه‌های ناقص است، اظهار داشت: برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی و مجتمع‌های روستاهای جاسک بیش از ۴۸میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که در نوع خود بی‌سابقه بوده است. وی با بیان اینکه مشکلات آب در جاسک نیز به‌دلیل عدم‌تامین اعتبار بوده، افزود: آبرسانی به مجتمع سورک با اعتباری حدود ۷میلیارد ریال در حال انجام است که به مشکلات آب روستاهای این منطقه پایان می‌دهد. حمزه‌پور آبرسانی به مجتمع کرتی را یکی دیگر از شاخص‌ترین پروژه‌های در دست احداث این شرکت بیان کرد و افزود: برای اجرای این طرح نیز اعتباری بالغ بر ۱۰‌میلیارد ریال درنظر گرفته شده که ۶ روستا را با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰‌خانوار پوشش می‌دهد. وی افزود: طرح آبرسانی به ۱۷روستای غرب جاسک از سد جگین و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در حال انجام است که این پروژه‌ها نیز از سال‌های گذشته به‌علت عدم‌تامین اعتبار نیمه‌تمام مانده بودند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago