Categories: اخبار نساجی

چگونگی دریافت یارانه نقدی افراد مطلقه، تغییر در تعداد اعضای خانوار و…

 

 

با توجه به ابهامات به وجود آمده برای برخی از سرپرستان خانوار درباره چگونگی اصلاح اطلاعات اقتصادی خود و اینکه در صورت هرگونه تغییر در خانواده اعم از فوت، ازدواج، طلاق و … چگونه باید نسبت به اصلاح اطلاعات خانواده اقدام کرد، بررسی نشان داد که برای دریافت یارانه افرادی که تاکنون برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکرده‌اند باید با ارائه اصل کارت ملی کلیه اعضای خانوار به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، اگر فردی در سامانه جمع‌آوری اطلاعات خانوارها ثبت‌نام کرده و به‌رغم معرفی شماره حساب بانک به سامانه رفاهی یارانه دریافت نکرده است و مشکل شماره حساب در بانک‌های عامل حل نشده یا یارانه واریز شده با تعداد اعضای خانوار هماهنگی ندارند برای رفع مشکل باید به شعب بانک عامل یا فرمانداری شهرستان محل اقامت خود مراجعه کنند.

در این راستا در شهرستان تهران کلیه سازمان‌های مرتبط با این موضوع در دبیرستان البرز واقع در خیابان انقلاب، چهارراه کالج مستقر هستند.

*تغییر اطلاعات خانوارهایی که با فوت یا تولد روبرو شده‌اند

اما درباره خانوارهایی که با واقعه تولد یا فوت روبرو می‌توانند یک ماه پس از واقعه با ارسال شماره ملی عضو متولد شده یا متوفی به سامانه ۳۰۰۰۰۰ از ثبت اتوماتیک واقعه اطلاعات کسب کنند. اما در صورتی که اطلاعات عضو متولد شده یا فوت شده به صورت اتوماتیک ثبت نشده باشد سرپرست خانوار باید نسبت به اضافه کردن اطلاعات متولد و متوفی به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کند.

*چگونگی دریافت یارانه نقدی افراد مطلقه

براساس این گزارش در صورتی که طلاق رخ داده باشد و طرفین در صورت جداسازی دریافت یارانه توافق دارند باید به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند اما در صورت عدم تفاهم نسبت به جداسازی اعضای خانواده باید فرمانداری شهرستان محل اقامت خود مراجعه کنند. در مورد ازدواج نیز افراد باید به مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ ابتدا باید اعضای موردنظر خود را از خانواده قبلی خود حذف کرده و نسبت به ایجاد خانوار جدید اقدام کنند.

*اشتباه سازمان ثبت احوال درمورد فوت افراد

در برخی موارد سازمان ثبت احوال برخی از افراد زنده را فوت شده اعلام می‌کند. بنابراین افرادی که با چنین مشکلی روبرو هستند باید به سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کنند.

*سرپرست غایب

در صورتی که ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی صورت گرفته باشد و سرپرست به هر دلیلی غایب بوده یا فاقد صلاحیت سرپرستی است و برای نحوه دریافت یارانه در خانوار اختلاف وجود دارد افراد باید به فرمانداری شهرستان مراجعه کنند.

*تغییر در تعداد اعضای خانوار

همچنین در صورتی که به هر دلیل خانوار به دو یا چند خانوار جدید تجزیه شده یا افراد مایل به تجمیع خانوار یا تغییر در تعداد افراد خانواده خود هستند باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

براساس این گزارش، افرادی که نسبت به دریافت یارانه نقدی با مشکل روبرو هستند می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۸۵۸۷ نسبت به رفع مشکل اطلاعات خود اقدام کنند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

4 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

4 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

4 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

5 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

6 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

6 روز ago