کارخانه های نساجی مازندران بدون تغییر‎ ‎نام احیاء می شوند‎ ‎

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و‎ ‎جویبار در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذار اهل ترکیه متعهد شده است که کارخانه‎ ‎های نساجی مازندران را بدون تغییر نام، احیاء کند‎ . ‎

به گزارش ایرنا،‎ “‎عزت الله اکبری” روز شنبه در نشست اعضای هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با‎ ‎مدیران کارخانه های نساجی مازندران که در کارخانه شماره یک نساجی مازندران‎ (‎قائمشهر) برگزار شد افزود: با وجود سرمایه گذاری کلان ، این سرمایه گذار موافقت‎ ‎خود را با باقی ماندن نام و برند بین المللی موافقت کرده است‎ .
‎وی با اشاره به‎ ‎اینکه قدمت کارخانه های نساجی مازندران در قائمشهر به سال ۱۳۰۵ برمی گردد‏‎ ‎اظهارداشت: کارخانه های نساجی مازندران شناسنامه قائمشهر به شمار می روند‎ .

‎عضو‎ ‎کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی با خبرنگاران نیز با اشاره‎ ‎به تمایل سرمایه گذار اهل ترک برای احیای کارخانه های نساجی مازندران خاطرنشان کرد‎: ‎تحقق روند احیای این واحدها منوط به همکاری بخش خصوصی است‎.

‎به گزارش ایرنا،‎ “‎اکبری” گفت: سمت و سوی حرکت کشور به سمتی است که با ورود بخش خصوصی و میدان دادن‎ ‎به آنها می توانیم گام های بیشتری در مسیر توسعه برداریم‎ . .
‎وی ادامه داد‎: ‎براساس اصل ۴۴ قانون اساسی و تصمیم به ایجاد اقتصاد رقابتی باید بسترهای لازم برای‏‎ ‎این رقابت مابین سرمایه گذاران با حمایت از این گروهها ایجاد شود‎.
‎اکبری ورود‎ ‎سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنایع را از عوامل ایجاد اقتصاد رقابتی دانست و گفت‎: ‎صنعت نساجی نیز نباید از این رقابت عقب بماند‎.
‎نماینده مردم قائمشهر ، سوادکوه‎ ‎و جویبار در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ایجاد ۱۲۰ هزار متر مربع سالن کارخانه و‏‎ ‎ایجاد شش هزار فرصت شغلی وعده ای است که از سوی سرمایه گذار ترک کارخانه های نساجی‎ ‎مازندران داده شده است‎ .
‎اکبری تصریح کرد: باید این سرمایه گذار علاقمند را‎ ‎حمایت کنیم نه اینکه با حرفهایی منکر فعالیتها و تلاشهای این بخش شویم‎.

‎کارخانه‎ ‎نساجی شماره یک( قائم شهر) از سال ۱۳۰۵ فعالیت خود را با بیش از دو هزار نفر نیرو‎ ‎در زمینی بمساحت هشت هزار متر مربع در زمینه ریسندگی و بافندگی آغاز کرد‎.
‎این‎ ‎واحد صنعتی که از آن بعنوان مادر صنعت نساجی کشور یاد می شود در حال حاضر فعالیت‎ ‎چندانی ندارد و تنها با دویست نفر نیرو مشغول به کار است‎.

‎کارخانه نساجی شماره‎ ‎دو( طبرستان) نیز از سال ۱۳۴۳ فعالیت خود را در زمینی بمساحت ۱۵ هزار مترمربع با شش‏‎ ‎هزار نفر نیرو در بخش های ریسندگی ، بافندگی و رنگریزی آغاز کرد‎.
‎در حال حاضر‎ ‎با روند تعطیلی و تعدیل نیروها این واحد صنعتی مهم نساجی کشور نیز تنها با ۴۰۰ نفر‏‎ ‎پرسنل مشغول به فعالیت است. ک/۳‏‎ ‎

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

4 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

6 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

1 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

1 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

4 روز ago