Categories: اخبار نساجی

کارگروه اجرای احکام در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کمیسیون‌های استانی ایجاد شود

نماینده قوه قضاییه در ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز:

نماینده قوه قضاییه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواستار ایجاد کارگروه اجرای احکام در استان های سراسر کشور و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

به گزارش اقتصاد پنهان، حجت الاسلام و المسلمین زرگر در همایش سراسری بررسی روند اجرای مصوبات اخیر دولت در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل سالن اجتماعات هتل بین المللی المپیک تهران افزود: متاسفانه امروز وقتی حکم صادر می‌شود، ریشه اجرای احکام وجود ندارد که این مساله باید بررسی و راه حل‌های لازم پیدا شود.

نماینده قوه قضاییه در ستا مرکزی قاچاق کالا وارز ادامه داد: اگر خسارت‌ها و لطمات قاچاق کالا و ارز به مردم قبولانده شود به طور حتم در کاهش این پدیده شوم تاثیر بسیاری خواهد داشت.

حجت الاسلام زرگر با تاکید بر اینکه افزایش نرخ قاچاق در کشور موجب زیر سؤال رفتن اقتدار نظام می‌شود افزود: اگر مضرات و خسارت‌های قاچاق کالا و ارز و اقتدار نظام در این باره نهادینه نشود، بسیاری از افرادی که امروز در میدان مبارزه هستند، کنار می‌کشند.

نماینده قوه قضاییه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه پیشگیری بر درمان و برخورد قضایی مقدم است گفت: به طور قطع برخورد بدون پیشگیری نتیجه لازم را در بر نخواهد داشت.

حجت الاسلام زرگر، اطلاع‌رسانی به مردم در ارتباط با خسارت‌های قاچاق کالا و ارز، انجام کارهای فرهنگی در مناطق جرم‌زا و مستعد برای قاچاق کالا و اخد فتاوای مراجع عظام تقلید و نظر علمای اهل تسنن در مناطق سنی‌نشین درباره قاچاق کالا و ارز را از جمله راهکاری کاهش قاچاق کالا و ارز بیان کرد.

نماینده قوه قضاییه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین بر استفاده از نیروهای مردمی در اطلاع‌رسانی از لطمات قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر در ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه، هفت هزار هسته ۱۰ نفره در سراسر کشور وجود دارد که اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود، تاثیرات بسزایی خواهد داشت.

حجت الاسلام زرگر از دیگر راهکارهای کاهش قاچاق کالا و ارز را قدردانی ستاد مرکزی از سازمان‌های فعال و تنبیه سازمان‌های منفعل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و افزود: همچنین ستاد مرکزی باید به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها برنامه ریزی کند و مشکلات سازمان‌های دست‌اندرکار را شناسایی و آسیب‌شناسی کند.

نماینده قوه قضاییه همچنین از کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های سراسر کشور خواست در حد توان مشکلات را در استان‌های مربوطه حل کنند و از نامه‌نگاری در موارد جزئی بپرهیزند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

3 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

3 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

4 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

4 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

4 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

5 روز ago