Categories: اخبار نساجی

کار تجاری با روسیه سخت است

 

مشاور معاون اجرایی رییس جمهور با اعلام اینکه کار تجاری با روسیه سخت است گفت: باید تعادل منطقی با توجه به شرایط و شاخص‌‌ها میان حذف و الزام کارت بازرگانی ایجاد شود و حذف کارت بازرگانی رتبه کسب و کار کشور را ارتقاع می‌دهد.

محسن ارض اقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در رابطه با خذف کارت بازرگانی، اظهار کرد: برای انجام فعالیت‌های فرامرزی هرچه بتوانیم تسهیلات را افزایش و اسناد و مدارک را کاهش دهیم رتبه کسب‌و‌کار ایران در جهان ارتقاع می‌یابد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات در رابطه با رتبه‌بندی شاخص کسب و کار میزان درخواست اسناد و مدارک از فعالان تجاری است که برای صدور کارت بازرگانی مجموعه‌ای از اسناد و مدارک همچون مدارک مرتبط با تامین اجتماعی،دارایی، دفتر ثبت شرکت‌ها و … مورد نیاز است که با حذف کارت بازرگانی بسیاری از اسناد و مدارک لازمه تجارت حذف خواهد شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که برخی مواقع کارخانجات تولیدی برای تامین قطعات و دستگاه‌های خود نیاز به واردات آن هم برای تنها یک بار دارند باید کارت بازرگانی دریافت کنند، بیان کرد: دریافت کارت بازرگانی نیاز به مدارک خاصی دارد که اکثر کارخانجات در کشور نمی‌توانند این مدارک و اسناد را تهیه کنند و عدم دریافت کارت بازرگانی منجر به عدم تامین قطعات و ماشین آلات شده که در پایان تعطیلی کارخانه را به دنبال دارد.

او یادآور شد: اما از سوی دیگر صدور مجوز برای تاجر شدن افراد بدون هویت و شناسنامه اتفاق درستی نیست و به مسائل سال‌های اخیر همچون دریافت ارزهای دولتی و دریافت مجوز مشروط برای برخی کالا‌ها دامن زد که در حال حاضر پرونده‌های زیادی ایجاد شده که واردکننده آن فردی غیرمرتبط و بدون سرمایه کافی بوده است.

مشاور معاون اجرایی رییس جمهور تاکید کرد: باید تعادلی بین حذف و الزام کارت بازرگانی باشد به آن معنی که با توجه به برخی شاخص‌ها همچون نیازهای موردی و تامین قطعات برای کارخانه حذف شود.

*کار در روسیه بسیار سخت

بهرامی ارض اقدس در رابطه با تجارت با روسیه گفت: روس‌ها برای ایران فرش قرمز پهن نکرده‌اند و از زمانی که پروتکل منعقد شده بین دو کشور اجرایی شده تجار ایرانی باید با سرعت زیاد به بازاریابی و شناسایی بازار هدف پرداخته و به دنبال رفع مسائل بانک،‌حمل و نقل و بسته بندی بپردازند.

وی در پاسخ به این سوال که بخش خصوصی باید به دنبال رفع مسائل بانکی باشد، بیان کرد: دقیقا بخش خصوصی باید این کارها را انجام دهد و دولت پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

او تاکید کرد: در روسیه پشتیبانی‌های سیاسی از تجار ایرانی صورت می‌گیرد و صادرکنندگان کالای ایرانی باید در بازار منطقه حضور داشته باشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که کار در روسیه بسیار سخت است، افزود: مسائل صادراتی با روسیه زمان بر است و نباید انتظار داشت سریعا حجم روابط تجاری ایران با روسیه با وجود کشورهای رقیب قدرتمند افزایش یابد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

49 دقیقه ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

6 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

8 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

1 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

1 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago