اخبار نساجیگالری ویدئو

نمایشگاه ITM 2024 استانبول از استقبال بین المـللی برخوردار شـد (ویدیو)

نمایشگاه ماشین آلات نساجی ITM 2024 در استانبول با تنوع بسیاری از محصولات با طیف های مختلف برگزار شد. نکته مثبت این نمایشگاه این است که میتوان آخرین تکنولوژی های دنیا را برای بازدیدکنندگان به نمایش گزاشت و محصولات را معرفی کرد.

خوشبختانه استقبال خوبی از این نمایشگاه توسط صنعت گران ایرانی و بین المللی انجام شد این نمایشگاه از کیفیت بسیار خوبی از نظر شرکت کننده ها، بازدید کننده و تنوع محصول برخوردار بود، به نوعی این نمایشگاه شباهت زیادی به نمایشگاه ITMA که سالی یکبار برکزار میشود دارد.

جایگاه چاپ روتاری و چاپ دیجیتال در نساجی

کمپانی زیمر سابقه طولانی مدت در زمینه چاپ، رنگرزی انواع محصولات نساجی دارد، در زمینه پارچه یکی از پر تیراژ ترین چاپ ها روتاری است که چاپ روتاری به عنوان یک تکنولوژی برای انواع محصولات پارچه استفاده میشود.

موانع چاپ دیجیتال شامل هزینه های رنگرزی، سرعت و ظرفیت چاپ دیجیتال است، تعداد تولیدکنندگان چاپ دیجیتال محدود بوده و هزینه تولید بسیار بالایی داشته است و عرضه و تقاضا آن با هم برابر نبودند و قیمت هر کیلوگرم چاپ دیجیتال بسیار بالا بود.

به مرور زمان با توجه به اضافه شدن و شروع فعالیت یک سری شرکت ها در خصوص چاپ دیجیتال محصولات و درخواست مواد اولیه که قالبا جوهر بود بالا رفت و باعث پایین آمدن قیمت جوهر شد، مانع قیمت برای چاپ دیجیتال از بین رفت و یکی دیگر از موانع، سرعت بود که با توجه اوایل کار و جوان بودن این تکنولوژی در سطح دنیا سرعت چاپ بسیار پایین بوده و با افزایش تقریبا هزار درصدی، این مسئله هم برطرف شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مزایا و معایب چاپ پیگمنت

از بین رفتن موانع باعث شد شرکت های بزرگ چاپ و تکمیل در دنیا به صورت موازی در کنار چاپ روتاری، چاپ دیجیتال هم اضافه کنند نکته ای که درباره ی چاپ دیجیتال وجود دارد این است که بابت هرنوع متریال از رنگ های مخصوص خود باید استفاده میشد، دنیا در صنعت فیلامنت و پارچه به سمت الیاف طبیعی و شرکت های تولیدکننده پارچه به سمت الیاف مختلف حرکت کردند و باعث شد کمپانی ها از روش دیگر برای رنگرزی استفاده کنند.

یکی از نکات مثبت چاپ پیگمنت این است که مقاومت های نوری این چاپ بیشتر از دیگر چاپ ها است، قطعا چاپ پیگمنت نقاط قوت و ضعف های خودش را داشته است اما با توجه به رنج وسیع از سبد کالایی توانسته قابلیت های تاثیر گذاری داشته باشد.

اتفاقی که در حوزه رنگ در زمینه چاپ دیجیتال رخ داده است، چاپ به صورت CYMK است که چهار رنگ اصلی قرمز، آبی، زرد و مشکی استفاده میشود و با استفاده از این چهار رنگ به دامنه وسیعی از طیف رنگ ها میتوان رسید و یکی از قابلیت های مهم در صنعت چاپ است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×