Categories: اخبار نساجی

کاهش اخیر تعرفه‌ واردات توسط وزارت صنعت خلاف منافع ملی است

 

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش اخیر تعرفه واردات به‌بهانه مبارزه با قاچاق توسط وزارت صنعت خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری و مغایر با منافع ملی است و نیازمند تجدید نظر می‌باشد.

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به صدور بخشنامه دیروز وزارت صنعت مبنی بر افت متوسط تعرفه واردات اظهار داشت: کاهش تعرفه واردات به‌بهانه مبارزه با قاچاق خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری و منافع ملی و نیازمند تجدید نظر است، در غیر این صورت به‌سرعت اثرات مخرب این تصمیم در اقتصاد کشور نمایان می‌شود.

وی گفت: نرخ جدید تعرفه‌های واردات در سال ۹۴ که در روز گذشته اعلام شد، به‌خلاف مصالح ملی و اصول اقتصاد مقاومتی و به‌ضرر و عامل تضعیف تولید کننده داخلی است و اثرات تخریب این تصمیم اشتباه به‌سرعت در اقتصاد کشور نمایان می‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، افزود: سیاست‌های دولت‌ در سال‌های اخیر به‌شکلی دارای افراط و تفریط بوده که یا تعرفه‌ها به‌حدی افزایش پیدا می‌کند که برای تأمین کالاهای ضروری هم دچار مشکل بوده‌ایم یا به‌حدی کاهش یافته است که زمینه صدمه به اقتصاد و تولید داخل را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش تعرفه‌ها در حد معقول تنها یکی از ابزارهای مبارزه با قاچاق است، خاطرنشان کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، به‌بهانه مبارزه با قاچاق نباید اجازه واردات بی‌رویه کالا را به کشور داد بلکه با ابزار‌های مختلفی مانند افزایش جرایم قاچاق و نظارت و کنترل بر مرزها، می‌توان جلوی قاچاق کالا را گرفت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، ادامه داد: در سال گذشته و قبل از اعلام تعرفه‌های جدید، بعضی از دولتی‌ها برای واردات کالا به‌بهانه مبارزه با قاچاق، مالیات و تعرفه‌های واردات را پرداخت نکردند.

وی تصریح کرد: کاهش تعرفه‌ای واردات به‌ویژه در کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود مغایر با فرمایشات امام خامنه‌ای و منافع ملی است، بنابراین لازم است که در این ارتباط تجدید نظر صورت گیرد.

ایرانپور اظهار داشت: در ماه‌های اخیر به‌وضوح شاهد این هستیم، بخشی از واردات به کشور توسط افرادی صورت می‌گیرد که دارای حمایت‌های ویژه دولتی هستند. این امر اثرات مخربی بر بدنه جامعه و تولید ملی دارد.

 

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

8 ساعت ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

15 ساعت ago

افزایش تعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه قازیان تپ

نمایشگاه فرش ماشینی قازیان تپ امسال با حضور تعداد بیشتری از شرکت های خارجی برگزار…

1 روز ago

مروری بر موفقیت های نمایشگاه دموتکس خاورمیانه ۲۰۲۴

دموتکس خاورمیانه 2024 به پایان رسید و با موفقیت بسیار زیاد و تأثیر ماندگار در…

1 روز ago

ITM 2024 و HIGHTEX 2024 در لیست حمایت‌های وزارت بازرگانی ترکیه

نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی ترکیه (ITM 2024) و نمایشگاه بین‌المللی منسوجات فنی (HIGHTEX 2024) در…

1 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده روشن صنعت فرش(ویدیو)

شرکت فرش شاهکار درین کاشان شامل فرش های 700 شانه و 1200 شانه میباشد. نمایشگاه…

2 روز ago